اجتماعی

زنگ سلامت در مدارس مهاباد نواخته شد

دانش آموزان و دانشجویان بزرگترین ثروت و سرمایه ما در کشور هستند

مهاباد /بالویز/همزمان با نخستین روز از هفته سلامت،زنگ سلامت طی آیینی با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان مهاباد به صورت نمادین در مدرسه شهید صبوری این شهر نواخته شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز” فرماندار ویژه مهاباد” روز شنبه در این مراسم با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال،«سلامت برای همه با پزشک خانواده» است، افزود:هفته سلامت با هدف افزایش توجه و آگاهی بخشی در خصوص موضوع سلامت روان در بین مردم و مسوولان و اینکه باید به سلامت روان برای همگان همچون سلامت جسم اهمیت داده شود تا جامعه‌ای پرنشاط و سالم داشته باشیم.

“حسن عباسی” با ابیان اینکه دولت خدمات ارزشمندی در بخش درمان به مردم ارایه کرده است،اضافه کرد:داشتن روحیه‌ای خوب و شاداب توانایی مقابله با مشکلات را به فرد و یا افراد هدیه می‌کند لذا این مساله یکی از حساس ترین و اساسی ترین نیازهای امروز جامعه است که مسوولان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دلیل گستردگی که دارد نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت افراد ایفا می‌کند،گفت:دانش آموزان و دانشجویان بزرگترین ثروت و سرمایه ما در کشور هستند و سلامت جسم و روان این نیروی انسانی است که پیشرفت کشور را تضمین می‌کند.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد:آموزش و پرورش با فرهنگ سازی مناسب و آموزش لازم به دانش آموزان در زمینه‌های مختلف در حوزه بهداشت و سلامت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی،نقش مهمی در کاهش بار بیماری‌ها دارد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی با ۴۵ هزار دانش‌آموز است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۲/۰۹-۱۴:۱۰:۵۸/خبر۳۶۸۶/کدخبر۱۷۷۱۷/ش/۵۳