ناظر گمرکات آذربایجان غربی

گمرک مهاباد به خارج از شهر منتقل می شود

انتقال گمرکات به خارج از شهر، مکان یابی زمین در مهاباد با پیش بینی پنج هکتار انجام شد.

مهاباد/بالویز/پنج هکتار زمین برای انتقال گمرک مهاباد به خارج از شهر مکان یابی شد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”ناظر گمرکات آذربایجان غربی “در حاشیه مکان یابی برای انتقال گمرک مهاباد به خارج از شهر اظهار کرد:با توجه به استعدادهای گمرک مهاباد و همچنین دستور مقام عالی استان به انتقال گمرکات به خارج از شهر، مکان یابی زمین در مهاباد با پیش بینی پنج هکتار انجام شد.

“خالد جنگجو” اضافه کرد:دسترسی آسان به گمرک و همچنین وجود زیرساخت خدمات رفاهی برای کاهش هزینه‌های ساخت محل جدید در اختصاص زمین لحاظ خواهد شد.

وی بیان کرد: ظرفیت اقتصادی و وجود واحدهای تولیدی و متعدد در مهاباد نیاز به توسعه گمرک و احداث برخی زیرساخت‌های موردنیاز در این حوزه را ضروری کرده است.

فرماندار ویژه مهاباد هم گفت: وجود واحدهای فعال اقتصادی از جمله شرکت مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی استان و همچنین تولیدات بخش کشاورزی از جمله در حوزه باغداری نیاز به توسعه گمرک و افزودن بخش صادرات به گمرک این شهرستان است.

حسن عباسی هم ضمن اعلام آمادگی برای کمک به توسعه گمرک مهاباد افزود: با احداث انتقال مجموعه گمرک مهاباد به خارج از شهر می‌توان در آینده این شهرستان را به پایانه گمرکات جنوب استان و محور سایر شهرهای اطراف تبدیل کرد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹گانه استان به شمار می‌رود، آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۱/۲۷-۰۵:۴۸:۱۲/خبر۳۶۶۹/کدخبر۱۷۶۵۲/ی/۳۶