رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد

برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در مهاباد اعلام شد

در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشته است.

مهاباد/بالویز/رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد با گرامیداشت سی امین سالگرد شهادت مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی گفت:اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد برای این هفته ۶ برنامه مختلف را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز”سیامند جوانبخت”با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال ۱۳۷۲ و پس از شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد،افزود:شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشته است.

این مقام هنری شهرستان به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته که از ۲۰ تا ۲۷ فروردین در شهرستان برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: آیین تکریم مقام شهداء اصحاب فرهنگ و هنرشهرستان با حضور بر سر مزار با همراهی حداکثر هنرمندان ،چاپ و نصب بنر هفته انقلاب اسلامی در سطح شهرستان،دیدار و تجلیل از هنرمندان شاخص شهرستان،برگزاری کارگاه خوشنویسی در مصلای اصلی ،پخش فیلم سینمایی،جریان سازی رسانه ای در دیدار با رسانه های محلی و ملی و اهمیت این هفته در تقویم کشور،از جمله برنامه های به مناسبت این هفته است.

وی ادامه داد:بر این باور هستیم که با سرمایه گذاری در بخش هنر و توسعه زیر ساخت‌های لازم، فعالیت هنرمندان بسیاری از معضلات کشور که ریشه فرهنگی دارند با ایفای نقش متعهدانه هنرمندان مرتفع می‌شود.

به گزارش سایت خبری بالویز”شهید مرتضی آوینی در بیستم فروردین‌ماه ۱۳۷۲ بر اثر اصابت ترکش مین به جامانده از دوران جنگ تحمیلی، در منطقه فکه به شهادت رسید.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۱/۲۲-۱۰:۰۵:۴۸/خبر۳۶۶۳/کدخبر۱۷۶۲۴/س/۳۰