مدیرکل شرکت مخابرات آذربایجان غربی

اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در مهاباد

شهر گوگ تپه به عنوان پایلوت به عنوان منطقه اجرای توسعه شبکه فیبرنوری انتخاب شده است.

مهاباد/بالویز/امسال ۳۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در مهاباد اجرا می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”مدیرکل شرکت مخابرات آذربایجان غربی”با اعلام این خبر افزود:استان آذربایجان غربی از لحاظ ضریب تحت پوشش فیبر نوری در بین استان های کشور رتبه پنجم را در اختیار قرار دارد.

“چنگیز نوری”اظهارداشت:طرح توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان در سال جاری شامل ۲ هزار کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت مخابرات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل شرکت مخابرات آذربایجان غربی بیان کرد: متقاضیان استفاده از این نوع خدمات می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و امور مشترکین نسبت به تعیین وضعیت خدمات دهی و خرید خدمات این بستر اقدام کنند.

“نوری” با بیان اینکه امکانات مخابراتی فیبرنوری قابل مقایسه با کابل مسی نیست،گفت: امکان اهدای حداقل ۲ شماره ثابت و همچنین برخورداری از خدمات دیتا با سرعت ۳۰۰ مگابایت در کنار کیفیت و نگهداری ارزان از جمله مزایا این بستر است.

وی افزود: همچنین طی توافق بین استانداری و شرکت مخابرات اجرای شبکه فیبر نوری در شهرک های صنعتی استان از جمله شهرک صنعتی مهاباد نیز در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک شاهد حل مشکلات اهدای تلفن ثابت و خط دهی در این مراکز خواهیم شد‌.

به گزارش پایگاه خبری بالویز و بنا به گفته فرماندار ویژه مهاباد،شهر گوگ تپه به عنوان پایلوت به عنوان منطقه اجرای توسعه شبکه فیبرنوری انتخاب شده که در صورت همکاری مشترکین خدمات مخابراتی با کیفیت در بخش اینترنت و تلفن ثابت اهدا خواهد شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۱/۱۹-۰۱:۱۰:۴۸/خبر۳۶۵۷/کدخبر۱۷۶۰۲/ش/۲۵