فرماندار ویژه مهاباد

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شبکه آبیاری بخش کشاورزی مهاباد

اصلاح الگوی کشت و شبکه آبیاری از مولفه‌های اصلی تحقق سازمان است

مهاباد/بالویز/۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شبکه آبیاری بخش کشاورزی مهاباد اختصاص یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر اظهار داشت:این اعتبار از محل منابع ملی و با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان اختصاص یافته که در قالب سه پروژه آبرسانی تحت فشار هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: تکمیل ۹ کیلومتر خط انتقال آب روستای قوپی باباعلی شامل ۱۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار،تکمیل پروژه آبیاری روستای دوستعلی به مساحت ۴۶۰ هکتار و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و تکمیل پروژه پمپاژ پروژه آبیاری تحت فشار روستای کوسه کهریز از جمله طرح‌های در دست اقدام است.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد:همچنین راه اندازی شعبه تعاونی ترویج در بخش خلیفان در راستای سهولت دسترسی کشاورزان به کودهای شیمیایی از دیگر موارد مورد نیاز بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: میزان سهمیه آب بخش کشاورزی نسبت به درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبیاری منطبق نیست و در این بخش به کشاورزی آسیب وارد شده است.

“جلال محمود زاده” تاکید کرد:سهمیه آب کشاورزی طی سال‌های گذشته هر بار کمتر شده ولی طرح‌های آبیاری هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده است.

وی با بیان اینکه از ۱۲ هزار هکتار مزارع کشاورزی تنها ۳۴۰ هکتار به بهره برداری رسیده است، یادآور شد: از محل اجرای این طرح سالیانه ۲ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی در حالیکه بالغ بر ۵۰ میلیون مترمکعب آب سهمیه کشاورزان کمتر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر تکمیل پروژه‌های آبیاری تاکید کرد و گفت: بخش عمده اعتبارات اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و خرده مالکی به شهرستان مهاباد اختصاص یافته و بطور ویژه به آن توجه شده است.

“خسرو شهبازی” اضافه کرد: افزایش راندومان تولید در واحد سطح در راستای کمک به تحقق سال یکی از اولیت های سازمان بوده که اصلاح الگوی کشت و شبکه آبیاری از مولفه‌های اصلی تحقق آن است.

وی ادامه داد: توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی از دیگر برنامه‌های اولویت دار سازمان در سال جاری است و از سرمایه گذاران این بخش حمایت ویژه صورت خواهد گرفت.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۱/۱۸-۰۶:۱۰:۰۷/خبر۳۶۵۶/کدخبر۱۷۵۹۴/ج/۲۳