کارشناس بینایی‌سنجی

فعالیت ۷ پایگاه طرح غربالگیری چشم در مهاباد

پیشگیری از معلولیت از برنامه های شاخص بهزیستی است

مهاباد/بالویز/کارشناس بینایی‌سنجی هم گفت:در شهرستان مهاباد هفت پایگاه طرح غربالگری چشم یا بینایی‌سنجی کودکان سه تا شش ساله را اجرا می‌کنند.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”قادر احمد زاده” با اعلام این خبر اظهار داشت:پیشگیری از معلولیت از برنامه های شاخص بهزیستی است که بصورت سالانه و با هدف گذاری صحیح انجام می‌شود.

کارشناس بینایی‌سنجی اداره بهزیستی مهاباد،افزود:هشت هزارکودک ۳ تا ۶ ساله مهابادی از ابتدای مهر ماه تاکنون در طرح غربالگری چشم معاینه شده‌اند.

وی ادامه داد:از مهرماه تاکنون سنجش بینایی هشت هزارکودک سه تا شش ساله در این شهرستان انجام شده است که از این تعداد ۲۳ کودک نیازمند عینک بودند که اداره بهزیستی نزدیک به ۱۳ میلیون تومان برای تهیه عینک آن‌ها هزینه کرده است.

“قادر احمد‌زاده”با بیان اینکه دو کودک هم نیاز به جراحی چشم داشتند، افزود: اداره بهزیستی حدود ۲۰ میلیون تومان دیگر را برای خانواده‌های نیازمندی که برای غربالگری کودکان خود مراجعه کنند، هزینه می‌کند.

به گفته وی،در صورتی که مشکل دید کودک قبل از پنج سالگی تشخیص داده شود،حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد،با درمان به موقع، بینایی کامل را به دست خواهد آورد.

به گزارش سایت خبری بالویز؛انجام غربالگری طرح بینایی سنجی بدون شک در پیشگیری از اختلالات بینایی و کم بینایی در بزرگسالی تاثیر بسزایی دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۲/۰۹-۰۵:۵۸:۱۰/خبر۳۶۰۸/کدخبر۱۷۳۶۷/س