رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد

تخلفات صنفی در مهاباد رکورد زد

از مجموع این تخلفات بیش از ۱۴ میلیارد تومان مربوط به قاچاق کالا و ارز بود

مهاباد/بالویز/رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد گفت:صنوف متخلف این شهرستان امسال بیش از ۲۳ میلیارد تومان جریمه شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶ برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”حامد رمضانی” اظهار کرد:از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۲۳۰ هزار بازرسی توسط بازرسان این سازمان از واحدهای صفنی و غیرصنفی شهرستان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۶۱۳ پرونده برای متخلفان شده است.

وی ادامه داد:از مجموع این تخلفات بیش از ۱۴ میلیارد تومان مربوط به قاچاق کالا و ارز بود همچنین ۱۴ پرونده به ارزش حدود یک میلیارد تومان در خصوص عرضه خارج از شبکه حامل‌های انرژی است.

“رمضانی” افزود:امسال ۲ مورد پلمب اصناف نیز در شهرستان صورت گرفته که هر ۲ مربوط به نانوایی و بخاطر عرضه خارج از شبکه آرد بوده است.

“رمضانی” اضافه کرد:احتکار، گرانفروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه از جمله مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته از سوی صنوف در سال جاری بوده است.

“رمضانی” با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در ۲ شیفت کاری انجام می‌شود،گفت:شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، درج نکردن قیمت، تخلفات بهداشتی موارد را از طریق شماره ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان گزارش دهند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۲۵-۰۶:۱۰:۱۷/خبر۳۵۹۱/کدخبر۱۷۲۷۶/س