سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد

نجات جان مادر باردار مهابادی

علیرغم بارش برف ۲ متری نیرو‌های امدادگر با کمک اداره راهداری خود را به محل روستای کانی سپی رساندند.

مهاباد/بالویز/تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان مهاباد جان مادر باردار پرخطر را نجات دادند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز؛طی تماس تلفنی خانواده مادر باردار ساکن روستای کانی سپی واقع در ۷۰ کیلومتری غرب مهاباد با مامای مرکز بهداشت شهرستان مبنی خونریزی و یاره شدن کیسه آب در مادر باردار ۳۴ ساله بلافاصله تیم سلامت نجات مادران باردار در شبکه بهداشت و درمان مهاباد با حضور دو مامای مرکز بهداشت و پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ کیتکه و همراهی آمبولانس هلال احمر و اداره راهداری به محل اعزام شد.

علیرغم بارش برف ۲ متری نیرو‌های امدادگر با کمک اداره راهداری خود را به محل روستای کانی سپی رسانده و مادر و خانواده اش را تامسیر جاده همراهی کرده و تحویل اورژانس پیش بیمارستانی مهاباد دادند.

پس از حضور ماما مرکز بهداشت بر بالین مادر باردار با دستگاه سونیکید ضربان قلب جنین اندازه گیری شد و با انجام مراقبت‌های درمانی شامل اندازه گیری فشار خون، سرم تراپی و معاینه مادر باردار توسط اورژانس ۱۱۵ و دو ماما با همراهی خودرو‌های امداد رسان در طی مدت ۲ ساعت به سلامت به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد رسید.

“امید صادق امیری” سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این مادر باردار ۳۴ ساله پره ترم (زایمان زودرس) به دلیل پاره شدن کیسه آب، فرزند دوم خود را حامله بود و در هفته ۳۲ حاملگی بسر می‌برد.

وی ضمن قدردانی از کادر حوزه سلامت شهرستان افزود: از تمامی کارکنان حوزه سلامت که در این شرایط بحرانی برف و سرما در حال خدمت رسانی و تیمار بیماران بودند و در راه نجات بیماران در هر شرایطی خصوصا در شرایط برف و کولاک تلاش می‌کنند قدردانی می‌نمایم.

“امیری” همچنین از خانواده‌های مادران باردار تقاضا کرد چند روز قبل از بارش برف با هماهنگی مرکز بهداشت در مکان‌هایی که توسط ستاد بحران مهاباد برای مادران باردار آماده شده حضور یابند تا گرفتار برف و سرما نشده و سلامت شان به خطر نیافتد.

روستای «کانی سپی» در ۷۰ کیلومتری غرب مهاباد و مسیر جاده سردشت قرار دارد، مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۲۴-۰۰:۳۷:۴۸/خبر۳۵۸۹/کدخبر۱۷۲۷۰/د