با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی

افتتاح ۳ پروژه عمرانی ،آموزشی و کشاورزی در مهاباد

برای هفته دولت سال آینده مسیر بزرگراه کریدور در محدوده شهرستان به اتمام خواهد رسید.

مهاباد/بالویز/با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی،۳طرح عمرانی،آموزشی و کشاورزی در مهاباد افتتاح شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”با حضور مسئولین استانی و شهرستانی واحد تولیدی کودهای شیمایی،بهره برداری مدرسه ۱۰ کلاسه روستای قره قشلاق و طرح هادی سه روستای مهاباد افتتاح شد.

مدیر صندوق کار آفرین امید مهاباد اظهار کرد:شرکت تولیدی و بازرگانی دانش شیمی طلایی با اشتغالزایی ۱۰ نفر بیش از ۶۵ نوع محصول تولید می کند.

“کامران کریمی آذر” بیان کرد:این واحد با بهره گیری از تسهیلات تبصره ۱۸، سه میلیارد تومان از صندوق امید اخذ و اکنون راه اندازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی هم در این مراسم با بیان اینکه اقتصاد استان وابسته به کشاورزی است، گفت:چرخه تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا بسته بندی در راستای صادرات موفق مکانیزه می شود.

“جواد کرمی” افزود:امروز کشورهای وارد کننده محصولات کشاورزی استان به ویژه در بخش سیب تمام مرحله تولید را رصد می کنند و استانداردهای یک محصول صادراتی را از ما انتظار دارند.

وی ادامه داد: کشاورزی یکی از بخش های اصلی رونق اقتصادی استان بوده و توجه به زیرساخت های و ایجاد امکانات در این بخش امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی بیان کرد:زیرساخت های لازم در بخش سورتینگ و بسته بندی و همچنین فراهم کردن ملزومات تولید در دستور کار دولت در این استان است.

“کرمی” اظهار کرد:تسهیلات لازم از منابع مختلف و بانک های عامل برای فراهم کردن تولیدات مکانیزه بخش کشاورزی نیز پرداخت خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه گفت: امسال ۱۰۱ پروژه عمرانی، آموزشی، خدمات، صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

“حسن عباسی” افزود: از این تعداد، ۵۶ پروژه با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه در این شهرستان افتتاح می‌شود که ۱۶ پروژه با ۸۰ میلیارد تومان هزینه در بخش شهری و ۴۱ پروژه نیز با ۱۹۸میلیارد تومان مربوط به بخش روستایی است.

وی ادامه داد: همچنین طی دهه مبارکه فجر ۳۸ پروژه با ۱۷۰میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی خواهد شد که ۳۷ پروژه با ۱۴۲ میلیارد تومان مربوط به بخش روستایی و سه پروژه با ۲۷ میلیارد تومان نیز مربوط بخش شهری است.

مدرسه ۱۰ کلاسه در روستای قره قشلاق به بهره برداری رسید

مدیر آموزش و پرورش مهاباد در آیین افتتاح این طرح آموزشی اظهار کرد:مدرسه ابتدایی ۱۰ کلاسه روستای قره قشلاق با همکاری و مشارکت خیران با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد.

“کریم سلیمانی” اضافه کرد:زیر بنای این پروژه هزار و ۱۲ متر مربع است که برای احداث آن هشت میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی و ۲ میلیارد تومان هم با همت خیران تامین شده است.

وی بیان کرد: این روستا دارای ۱۸۴ دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی است که با احداث این مدرسه از فضای آموزشی مناسب و استاندارد بهره مند شدند.

“سلیمانی” اظهار کرد:هم اکنون ۵۱ پروژه آموزشی در سطح شهرستان در دست اقدام است که با هماهنگی اداره کل نوسازی و رفع نواقصات به مجموعه فضای آموزشی اضافه خواهد شد.

طرح هادی سه روستای مهاباد با ۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید

” حنیف سلامت “در حاشیه افتتاح طرح های هادی روستایی اظهار کرد: این طرح شامل ۱۶ هزار و ۴۰۷ مترمربع آسفالت و زیرسازی و جدول گذاری بوده که به مناسبت دهه مبارکه فجر به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: همچنین همزمان با این طرح تعداد ۴۵ واحد منزل مسکونی در ۲ بخش خلیفان و مرکزی با اهدای تسهیلات یک میلیارد ریالی به نرخ بهره پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله نیز افتتاح شد.

“سلامت” با بیان اینکه اهدای تسهیلات کم بهره مقاوم سازی منازل مسکونی تسریع یافته است، گفت: ۴۰۰ پرونده مقاوم سازی منازل مسکونی به بانک های عامل معرفی شده که به ترتیب پرداخت خواهد شد.

حدود سه کیلومتر از کریدور شمالغرب کشور در مهاباد افتتاح شد.

همچنین در ادامه طرح های افتتاحی هفتمین روز از دهه مبارکه فجر سه کیلومتر از مسیر بزرگراهی کریدور شمالغرب کشور در محدوده ارومیه-مهاباد تقاطع دریاس، قم قلعه به سمت ارومیه به بهره برداری رسید.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت:برای هفته دولت سال آینده مسیر بزرگراه کریدور در محدوده شهرستان به اتمام خواهد رسید.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۱۹-۰۱:۴۸:۲۵/خبر۳۵۸۱/کدخبر۱۷۲۳۰/چ