فرهنگی

افتتاح دو نمایشگاه در مهاباد

این نمایشگاه تا پایان 22 بهمن در تالار وحدت برای بازدید عموم برپا شده است.

مهاباد/بالویز/به مناسبت دهه مبارک فجر ،نمایشگاه کتاب و صنایع دستی در مهاباد افتتاح شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز؛رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت:در این نمایشگاه بیش از ۶ هزار جلد کتاب در قالب ۲ هزار عنوان برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی به نمایش گذاشته شده‌ است.

“سیامند جوانبخت” ادامه داد:در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع‌های مختلف شامل تاریخ و ادبیات ایران، کتاب‌هایی به زبان محلی، تاریخ بومی، فلسفه، دین، هنر، روانشناسی، کودک و نوجوان، دین و رمان با ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف به دوستداران کتاب عرضه شده‌ است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت ۲ هفته دایر است، افزود: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند هر روز صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به این سالن مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از شهرهای فرهنگی آذربایجان‌غربی است، اضافه کرد:طی گذشته بیش از ۲۰ نمایشگاه هنری با موضوع‌های نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی و انواع هنرهای تجسمی از هنرمندان این شهرستان برپا شده است.

همچنین رییس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد، اظهار داشت:در این نمایشگاه تولیدات بافتنی‌های سنتی، مصنوعات چوبی، سازهای محلی، چرم، نمد، سنگ‌های قیمتی، بدلی‌جات و سوغات برای فروش گذاشته شده است.

“ناصر صدفی” اظهار داشت: این نمایشگاه به منظور شناسایی و معرفی توانمندی های بانوان و در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار با استفاده از ظرفیت های منطقه، معرفی بانوان کارآفرین، صنایع دستی و مشاغل خانگی برپا شده است.

افتتاح دو نمایشگاه در مهاباد

وی بیان کرد: این نمایشگاه تا پایان ۲۲ بهمن در تالار وحدت برای بازدید عموم برپا شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۱۸-۰۷:۱۲:۳۵/خبر۳۵۸۰/کدخبر۱۷۲۲۱/س