مدیر جهاد کشاورزی مهاباد

وجود ۹ گلخانه فعال در مهاباد

کی از مزایای گلخانه‌ها، تولید محصولات در خارج از فصل است.

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی مهاباد،گفت:در شهرستان مهاباد ۹ گلخانه با مساحت ۳هزار و ۳۰۰متر فعال هستند.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”رحمان پیره بابی “با اعلام این خبر اظهار داشت:این گلخانه های در زمینه های تولیدات صیفی و گلخانه ای و گیاهان زینی فعالیت می کنند که نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی شهرستان دارند.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه یکی از مزایای گلخانه‌ها، تولید محصولات در خارج از فصل است ،اظهار داشت:این گلخانه ها در زمینه تولیدات صیفی‌جات (خیار و گوجه)، گل‌شاخه بریده و گل گلدانی مشغول فعالیت بوده و به بهره برداری رسیده اند.

وی اضافه کرد:در این گلخانه‌ها ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر بطور غیر مستقیم فعالیت دارند.

پیره بابی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک ۲ واحد گلخانه دیگر هم در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد، افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، مقابله با تهدیدات و خسارات و اقدامات پیشگیرانه به موقع و بهبود کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی از ویژگی‌های کشت گلخانه‌ای است.

به گزارش سایت خبری بالویز” گلخانه‌ها یکی از مهمترین مصادیق الگوی اقتصاد مقاومتی و الگوی اقتصاد بدون نفت هستند و می‌توان با سرمایه‌گذاری در این زمینه بخش مهمی از اشتغال را محقق کرد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۹/۱۰-۰۶:۴۵:۱۸/ خبر ۳۵۰۸/کدخبر ۱۶۹۲۲/پ