اجتماعی

بازرسی بیش از یک هزار مورد توسط استاندارد مهاباد

۳۷۰ مورد بازرسی از باسکول‌های متحرک و حدود ۱۹۷ مورد نیز از باسکول‌های ثابت یا وسایل توزین جاده‌ای انجام شده است.

مهاباد/بالویز/رئیس اداره استاندار مهاباد از بازرسی بیش از ۱هزار و ۶۰ مورد بازرسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”محمد تقی خیری”با اعلام این خبر اظهار داشت:در راستای نظارت بر کیفیت فرآورده ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف، امسال بیش از هزار و ۶۰ مورد بازرسی، نمونه برداری و آزمون از محصولات تولیدی سطح شهرستان صورت گرفته است.

رئیس اداره استاندار مهاباد،افزود:همچنین بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی و نمونه برداری هم از مراکز خدماتی از جمله خدمات پستی، آموزش ابتدایی، فروش مواد غذایی و مراکز اقامتی رفاهی انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در طول این مدت حدود ۳۷۰ مورد بازرسی از باسکول‌های متحرک و حدود ۱۹۷ مورد نیز از باسکول‌های ثابت یا وسایل توزین جاده‌ای انجام شده است.

رئیس اداره استاندارد مهاباد با اشارە به سطح کیفی واحد‌های تولید آرد شهرستان تصریح کرد: ۲ واحد آردسازی در شهرستان مهاباد وجود دارد و در نظار‌ت‌های انجام شده مشکلی از نظر عدم رعایت استاندارد مشاهدە نشدە است.

“خیری” تصریح کرد: طی بازرسی‌ها، کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد قانونی انجام می شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۷/۲۸-۰۷:۱۵:۱۸/خبر ۳۴۸۵/کدخبر ۱۶۸۲۴/پ