رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پیرانشهر:

بیش از ۸۰۰ قلاده سگ در پیرانشهر علیه بیماری هاری ایمن سازی شد

هاری یک بیماری ویروسی است که تمام حیوانات خون گرم و انسانها را می‌تواند درگیر کند.

مهاباد/بالویز/ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پیرانشهر، گفت:در ۱۰ ماهه سال جاری ۸۴۹ قلاده سگ صاحبدار و گله بر علیه بیماری هاری ایمن سازی شد 

به گزارش سرویس سلامت،سایت خبری بالویز”عباس شیخ رشیدی”با اعلام این خبر اظهار داشت:هاری یک بیماری ویروسی است که تمام حیوانات خون گرم و انسانها را می‌تواند درگیر کند و تاثیر اصلی آن بر روی سیستم عصبی دارد که در صورت درگیری، ۱۰۰ درصد کشنده است و به عنوان یکی از خطرناک ترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام محسوب می گردد.

“شیخ رشیدی ” با اشاره به اینکه از مهمترین و موثرترین راه های پیشگیری و کنترل بیماری مذکور، مایه کوبی سالیانه سگ ها  علیه این بیماری می باشد،اعلام کرد:طی ۱۰ماهه سال جاری تعداد  (۸۴۹) قلاده سگ در شهرستان پیرانشهر علیه این بیماری مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

وی افزود: از مهمترین نشانه های این بیماری، علائم غیر عادی در رفتار دام مانند؛ترشح بزاق، گوشه گیری، تمایل نداشتن به غذا، ترس از آب و نور، حملات غیر قابل کنترل و در نهایت فلجی و مرگ است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پیرانشهر،از تمامی دامداران روستایی و صاحبان سگ های گله درخواست نمود، برای ایمن سازی سگ های خود در برابر بیماری هاری با اکیپ های اعزامی دامپزشکی همکاری کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۱/۰۳- ۰۶:۳۷:۵۱ / خبر ۳۱۴۰/ کد خبر ۱۵۱۴۵/ ی

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)