سلامتی:

پرو بیوتیک چیست؟

برخی از پروبیوتیک ها باید در یخچال نگهداری شوند، اما برخی دیگر را می‌توانید در دمای اتاق نگهداری کنید.

مهاباد/ بالویز/ پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای (مانند باکتری‌ها و مخمرها) هستند که مصرف آن‌ها فواید زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز؛این میکرو ارگانیسم‌ها علاوه‌ بر اینکه به طور طبیعی در برخی از مواد غذایی تخمیرشده وجود دارند، به برخی از محصولات غذایی نیز اضافه شده و به عنوان مکمل‌های غذایی هم در دسترس هستند.

با این حال، همه مواد، محصولات و مکمل‌های غذایی که با عنوان “پروبیوتیک” برچسب‌گذاری شده‌اند فوایدشان اثبات‌شده نیست.

پروبیوتیک‌ها عمدتا در دستگاه گوارش فعالیت می‌کنند، جایی که می‌توانند روی میکروبیوم روده شما تأثیر بگذارند. این میکروبیوم از بسیاری از میکرو ارگانیسم‌ها (عمدتا باکتری‌ها) تشکیل شده است که بیشتر در روده بزرگ شما زندگی می‌کنند.

وقتی که به اندازه کافی پروبیوتیک دریافت می‌کنید (می‌خورید یا می‌نوشید)، آن‌ها از دستگاه گوارش شما در برابر میکرو ارگانیسم‌های مضر محافظت می‌کنند، هضم و عملکرد روده را بهبود می‌بخشند و می‌توانند مزایای دیگری نیز برای سلامتی‌تان داشته باشند.

پروبیوتیک‌ های رایج شامل لاکتو باسیلوس، بیفیدوباکتریوم، ساکارومایسس، استرپتوکوک، انتروکوک، اشریشیا و باسیلوس است. میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک بر اساس نوع، گونه و نژادشان نامگذاری شده‌اند.

اگر می‌خواهید پروبیوتیک ها را امتحان کنید، درمورد اینکه کدام پروبیوتیک را انتخاب کنید، چه دوزی مصرف کنید و چه مدت از آن استفاده کنید، از پزشک خود سؤال کنید.

برچسب‌ روی محصولات حاوی پروبیوتیک را بخوانید و تاریخ انقضا و دستورالعمل‌های نگه‌داری آن‌ را بررسی کنید. برخی از پروبیوتیک ها باید در یخچال نگهداری شوند، اما برخی دیگر را می‌توانید در دمای اتاق نگهداری کنید.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۱۷ – ۱۰:۴۸:۵۲ / خبر ۲۹۹۰/ کد خبر ۱۴۴۵۰/ د