به قلم مدیر مسئول:

آیا پردیس سینمایی در مهاباد احداث می شود؟

در کشورهای توسعه یافته که مردم برنامه مشخصی برای سینما رفتن و فیلم دیدن دارند این وابستگی بیشتر مشهود و ملموس است.

مهاباد/بالویز/احداث سینما پردیس مهاباد،همچنان در لابه لای جلسات این شهرستان و با آمد رفت مسئولین و ارگانهای زیر ربط دست و پا می زند ولی به نظر می رسد چراغ آپارات این سینما بر پرده عریض در آینده نه چندان دور بتابد.

به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز،در آبان ماه ۱۳۹۹ با حضور معاونت سینمایی سازمان سینمایی کشور(حیدری خلیلی ) و هئیت همراه مقرر شد در پارک خانواده این شهرستان پردیس سینمایی با اعتبار ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در عرض ۶ ماه افتتاح و شهروندان این موهبت هنری بهره مند شوند .

اما متاسفانه این تحقق میسر نشد و هم اکنون بعد از یک سال مسولین موسسه بهمن سبز در دیداری که با مسئولین اجرایی و زیر ربط این شهرستان داشته اند،آمادگی خود را برای ساخت پردیس سینمایی این شهرستان اعلام کرده اند.

سینما به عنوان یکی از زیر ساخت های فرهنگی علاوه بر توسعه فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت خانواده نقش مهمی در اشتغال دارد،اشتغال فرهنگی و توسعه هنری یک شهر گویای شهر پویا است.

سینما برگرفته از مسائل جامعه‌شناختی و موضوعاتی است كه در دل جامعه وجود دارد.امروزه نقش و تاثیر سینما بر تمامی نهادهای زندگی بشر بر همه روشن است.

امروزه فیلم و سینما جزء جدایی ناپذیری از زندگی آدمی است وبه عبارت دیگر بشر را وابسته خود کرده است،در کشورهای توسعه یافته که مردم برنامه مشخصی برای سینما رفتن و فیلم دیدن دارند این وابستگی بیشتر مشهود و ملموس است.

فیلم و سینما به عنوان یکی از مهم ترین وسایل ارتباط جمعی در زندگی روزمره افراد، داد و ستدهای اجتماعی، ساختار زندگی انسان ها، چگونگی برقراری ارتباطات درون گروهی و برون گروهی و حتی اندیشه هر فرد برای چگونه زیستن است.

با اندکی دقت در زندگی روزانه افراد، می توان به نقش فیلم در سلیقه سازی و پرورش افکار عمومی پی برد و دریافت که از این راه اندیشه ها و سلیقه های نو در افراد شکل گرفته و ایجاد می شود و حتی در کردار و سلوک آنان نیز نمایان می شود. فیلم ساز با استفاده از فنون سینمایی و به کارگیری موضوعات خاص، می تواند جامعه را به مراتب عالی انسانی رهنمون نماید. 

در بحث از سينماي جوامع و كشورها مي توان رنگ و بو و مضامين فيلمها را بر اساس ويژگيها و ساختهاي فرهنگي ـ اجتماعي آنان دنبال كرد . بدين ترتيب سينما را نمي توان منفك از وضعيت ادبيات ، موسيقي ، نمايش ، معماري و دیگر هنرهاي يك جامعه دانست. 

شهرستان مهاباد از دیر باز دارای سینما بوده و بنا به گفته پیشکسوتان عرصه هنری این شهرستان با سه سالن سینما پذیرای شهروندان و هنرمندان در سالن های سینما بوده است.

این شهرستان دارای تحصیل کرده های مختلف در حوزه سینما است و هم اکنون چند موسسه سینمایی و انجمن سینمای جوان گویای این قضیه می باشد،سینما گران دوست دارند تولیدات خود بر پرده سینما به نمایش دهند و مردم را در آثار تولیدی خود شریک کنند.

اینک نیاز است کلیه همراهان عرصه تصویری شهرستان اعم از شهرداری،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،فرمانداری،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،و هنرمندان برای احداث و بنا این سازه فرهنگی اقدام و بستر های مناسب سازی را برای ساخت سینمای جدید یا ترمیم سینما تربیت مهاباد مهیا کنند.

مهاباد/بالویز/ ۱۴۰۰/۰۸/۱۰ – ۱۲:۰۵:۲۳ / خبر ۲۹۷۶ / کد خبر ۱۴۳۷۵ / د