رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد:

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد گفت:نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مهاباد،با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز در مهاباد برپا شد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“ایوب حاجی زاده” با اعلام این خبر افزود:به مناسبت هفته گردشگری ،نمایشگاه آثار صنایع دستی و گردشگری هنرمندان مهابادی در فلکه […]

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد گفت:نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مهاباد،با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز در مهاباد برپا شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“ایوب حاجی زاده” با اعلام این خبر افزود:به مناسبت هفته گردشگری ،نمایشگاه آثار صنایع دستی و گردشگری هنرمندان مهابادی در فلکه مادر این شهرستان بر پا شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد،اظهار داشت: این نمایشگاه به همت انجمن ادبی “دیالوگ” و با همکاری اداره میراث فرهنگی در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا شده است.

“ایوب حاجی زاده”ادامه داد:شناسایی و معرفی توانمندی‌های بانوان در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار با استفاده از ظرفیت‌های منطقه، معرفی بانوان کارآفرین و صنایع دستی و مشاغل خانگی از جمله اهداف این نمایشگاه است.

وی در ادامه به محصولات عرضه شده در این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه تولیدات گلیم، بافتنی‌های سنتی، قلاب بافی، بافته‌های داری، مصنوعات چوبی از جمله مشبک، منبت و معرق چوب و همچنین مجسمه‌های ساخته شده از چوب با موضوعات مردم شناسی، چرم، نمد، سنگ‌های قیمتی، بدلی‌جات و سوغات برای فروش گذاشته شده است.

“ایوب حاجی‌زاده”عنوان کرد:فعالیت این نمایشگاه برای بازدید عموم تا ۱۲ مهرماه در فلکه مادر مهاباد ادامه دارد.

۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) روز جهانی گردشگری در کشور ما آغاز هفته گردشگری است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۱۰ – ۱۲:۳۵:۱۰ / خبر ۲۹۱۶/ کد خبر ۱۴۱۱۰/ ش