بیش از ۲۵ هزار تست کرونا در مهاباد گرفته شد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،گفت: ۲۵ هزار و ۸۳۲ تست pcr و رپید در مراکز درمانی و مرکز منتخب کرونا در شهرستان از مردم گرفته شده است. به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“بهاء الدین حسینی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۲۳۲ تست pcr در مراکز درمانی و مرکز منتخب کرونا […]

بیش از 25 هزار تست کرونا در مهاباد گرفته شد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،گفت: ۲۵ هزار و ۸۳۲ تست pcr و رپید در مراکز درمانی و مرکز منتخب کرونا در شهرستان از مردم گرفته شده است.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“بهاء الدین حسینی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۲۳۲ تست pcr در مراکز درمانی و مرکز منتخب کرونا انجام شده که از این تعداد ۵ هزار ۲۵۰ مورد آن مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تست رپید، غربالگریی است و درصد منفی کاذب بالا دارد و موارد منفی که علامت ‌دارند توصیه به انجام تست pcr می شود، افزود: همچنین ۹ هزار و ۶۰۰ تست رپید انجام شد، که ۵۰۰ مورد آن مثبت بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،تصریح کرد:واکسیناسیون سالمندان و گروههای اولویت‌دار ازجمله کادر پرستاری و مامایی و بیماران صعب العلاج در ۱۷ مرکز واکسیناسیون مهاباد درحال انجام است.

“حسینی”با اشاره به اینکه درحال حاضر در سه مرکز شهری و ۱۴ مرکز روستایی عملیات واکسیناسیون گروههای اولویت دار درحال انجام است،عنوان کرد:جامعه آماری سالمندان شهرستان شامل ۱۰ هزار نفر است که از این تعداد تاکنون پنج هزار نفر فراخوان و واکسینه شده اند.

وی اضافه کرد:در  چند روزگذشته نیز از ۴۰۰ دانشجوی مامایی و پرستاری شهرستان ۱۵۰ نفر، از ۴۰۰ نفر بیماران ام اس، ۱۰ نفر و از یک‌هزار بیمار سرطانی به ۲۱۰ نفر، تاکنون واکسن تزریق شده است.

“حسینی”گفت:تزریق واکسن کرونا پایان کرونا نیست و لازم است شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند.

شهرستان مهاباد براساس رنگبندی کرونایی نارنجی است.

مهباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۳/۰۸ -۱۳:۱۰:۵۳ / خبر ۲۶۵۰ / کد خبر ۱۲۴۹۰/ ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)