پرندگان مهاجر مهمان تالاب کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد،از فرود پرندگان مهاجر به تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد خبر داد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور” با اعلام این خبر افزود:تالاب کانی برازان مهاباد پذیرای بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر و بومی است که با توجه به شرایط مناسب به این تالاب مهاجرت […]

پرندگان مهاجر مهمان تالاب کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد،از فرود پرندگان مهاجر به تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور” با اعلام این خبر افزود:تالاب کانی برازان مهاباد پذیرای بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر و بومی است که با توجه به شرایط مناسب به این تالاب مهاجرت کرده اند.

“فاروق سخنور” با اشاره به اینکه ۳۵ هزار بال پرنده ماجر دراین تالاب مشاهده شده است،افزود:وضعیت آبی مناسب و امنیت پایداری که بر این تالاب حکمفرما است، شرایط بسیار مناسبی را برای اقامت و تغذیه پرندگان مهاجر در آن فراهم کرده به طوری که شمار این پرندگان نسبت به پارسال بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:این پرندگان شامل غاز خاکستری، انواع مرغابی و اردک، فلامینگو، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب پا، پرستوی دریایی، کشیم بزرگ، غاز پیشانی سفید، سیلوش، آووست، خروس کولی، حواصیل، تنجه و گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض از جمله اردک سرسفید و اردک مرمری هستند. 

جریان زندگی این روز‌ها در تالاب بین المللی کانی برازان با وجود کاهش بارندگی و خشکسالی، شیرین‌تر از گذشته شده است و ساز کوک طبیعت در این پهنه آبی که آغوشش را به روی هزاران پرنده مهاجر و بومی باز کرده است نشان از سر زندگی این تالاب زیبا و منحصر به فرد دارد.

تالاب کانی برازان مهاباد در محور کمربندی دارلک واقع شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۲/۱۳ – ۱۴:۳۰:۵۸/ خبر۲۵۸۷ / کد خبر ۱۲۲۳۹ / د