پایش زیستگاه های آبی پرندگان در مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد،از پایش زیستگاه های آبی و سواحل رودخانه های پرندگان در این شهرستان خبر داد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز”با اعلام این خبر گفت:آبگیرها و زیستگاه های آبی و سواحل کنار رودخانه ای که محل وجود پرندگان است به طور مستمر پایش می شود. رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد […]

پایش زیستگاه های آبی پرندگان در مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد،از پایش زیستگاه های آبی و سواحل رودخانه های پرندگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز”با اعلام این خبر گفت:آبگیرها و زیستگاه های آبی و سواحل کنار رودخانه ای که محل وجود پرندگان است به طور مستمر پایش می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه پایش به صورت مشترک با اداره محیط زیست این شهرستان انجام می شود،افزود:در این زیستگاه ها احتمال وجود پرندگان وجود دارد که در هنگام فصول مهاجرت پرندگان محل استقرار آنها به شمار می رود.

“عباس آغاز”تصریح کرد:پایش مداوم آبگیرها و مناطق آبخیز کنار سواحل و تالاب ها می تواند از احتمال هر نوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مناطق جهان به مکان ها جلوگیری کند.

او بیان کرد:نتایج این پایش ‌ها نشان می‌دهد که موردی از بیماری یا تلفاتی در پرندگان مشاهده شده در این زیستگاه‌ها دیده نشد.

شهرستان مهاباد به دلیل دارا بودن تالاب کانی برازان ،تالاب یوسف کند،تالاب قوپی باباعلی و سواحل رودخانه ای محل فرود انواع پرندگان مهاجر از سایر نقاط جهان است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۳۱-۰۸:۱۰:۴۵ / خبر۲۵۴۷ / کدخبر ۱۲۰۸۰ / س