جولان خودروهای غیر بومی با محدودیت های کرونایی در خیابان های مهاباد

مهاباد/بالویز/ جولان خودروهای غیربومی در خیابان‌های مهاباد و همچنین داشتن مورد کرونای انگلیسی زنگ خطری برای شروع پیک چهارم در این شهرستان است. به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز،بر اساس مشاهدات میدانی تردد خودروهای غیربومی در خیابان های اصلی و فرعی مهاباد و بی توجهی به محدودیت های کرونایی از […]

جولان خودروهای غیر بومی با محدودیت های کرونایی در خیابان های مهاباد

مهاباد/بالویز/ جولان خودروهای غیربومی در خیابان‌های مهاباد و همچنین داشتن مورد کرونای انگلیسی زنگ خطری برای شروع پیک چهارم در این شهرستان است.

به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی

به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز،بر اساس مشاهدات میدانی تردد خودروهای غیربومی در خیابان های اصلی و فرعی مهاباد و بی توجهی به محدودیت های کرونایی از سوی مسافران نوروزی استان های دیگر،زمینه اوج گرفتن مجدد بیماری را در این شهرستان فراهم می کند.

تصمیم مسوولان کشوری و رنگنبدی شهرها مبنی بر اعمال محدودیت و ممنوعیت ورود خودروها با پلاک غیر بومی به استان های گیلان،مازندران،گلستان،قشم و کیش اقدام بسیار مفید و موثری بود.

در سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا با توجه به اهمیت موضوع،با تلاش مسوولان و ارگانها و همراهی مردم مهاباد،اقدامات شایسته ای در جهت کنترل در ورودی شهرستان انجام شد.

استفاده از کیت ضد عفونی کننده ماشین های مسافران نوروزی در ورودی شهر،انجام تست تب سنجی،از اقدامات مهمی بود که در راستای کنترل این بیماری به شمار می رفت،اما تردد خودروها با پلاک های غیر بومی در نقاط شلوغ و پر رفت آمد شهر در سال جاری زنگ خطری برای سلامت و اقتصاد شهرستان است.

در ایام نوروز سال جدید مشاهده خودروهای غیر بومی در مهاباد کنترل این امر حساسیت مسولان شهرستانی را می طلبد تا از نواختن شدن ناقوس کرونای انگلیسی و اوج گرفتن کرونا جلوگیری شود.

 عادی انگاری شهروندان مهابادی و کاهش استفاده از ماسک در بین آنها و دور همی های خانواده های در تفرچگاه سد مهاباد خود عامل دیگری برای افزایش مبتلایان و خطر جدی در شهرستان است.

اگرچه شهرستان مهاباد در رنگبندی کرونایی در حالت زرد قرار دارد اما احتمال آن دارد این رنگ بندی در زمان کوتاهی به نارنجی تبدیل شود و وضعیت شهرستان را با محدودیت های جدیدتری روبه رو کند و هر نوع محدودیت جدید موجب فشار جدید بر کادر درمانی و اقتصاد بازار خواهد شد.

بر اساس تحقیقات  ویروس کرونای انگلیسی ۳۰ برابر نوع عادی آن قدرت شیوع دارد مردم باید بیشتر رعایت کنند و افرادی که مشکوک هستند خود را ۱۴تا ۲۰ روز قرنطینه کنند.

ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات،همه این موارد حاکی از آن است که کرونا هنوز در بین ما هست و با عادی انگاری، قوی تر و گسترده تر و با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت محدودیت ها، ضعیف تر و کوچک تر می شود و عدم رعایت موارد اعلام شده از سوی مسوولان بهداشتی و ستاد ملی کرونا،در واقع ظلم در حق همنوعان و افراد جامعه است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۰۵- ۸:۰۰:۱۵ / خبر ۲۴۶۶ / کد خبر ۱۱۷۲۲ / پ