اگر خودروی جلوی درب پارک کرد،آیا جرمی واقع شده است؟

مهاباد/بالویز/پارک کردن خودرو جلوی درب منازل امروزه به عنوان یک پدیده درون شهری به وفور دیده می شود،حال این سوال پیش می آید تکلیف ما در برابر این عمل چیست؟ به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز، و به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مهاباد،اگر شخصي خودرو يا موتور سيكلت خود را جلوي درب منزل […]

اگر خودروی جلوی درب پارک کرد،آیا جرمی واقع شده است؟

مهاباد/بالویز/پارک کردن خودرو جلوی درب منازل امروزه به عنوان یک پدیده درون شهری به وفور دیده می شود،حال این سوال پیش می آید تکلیف ما در برابر این عمل چیست؟

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز، و به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مهاباد،اگر شخصي خودرو يا موتور سيكلت خود را جلوي درب منزل ما يا كوچه ي محل تردد ما ، پارك كند به نحوي كه امكان تردد و يا خروج خودرو نباشد، تكليفش چيست؟

آيا جرمي واقع شده است؟

تكليف ما در برابر اين عمل چيست؟

پاسخ :مي تواند مصداق ماده ٦٩٠قانون مجازات اسلامي باشد.

مزاحمت يا ممانعت از استفاده از حق.

و همچنين ماده هفت٧ قانون راهور مصوب۸۷ اعلام میدارد:چنانچه مالک یا راننده در محل نباشد،با هماهنگی با پلیس ، میتوانید خودرو را به پارکینگ انتقال دهید و هزینه جرثقیل با مالک خودرو میباشد.

در خصوص پارک خودرو یا موتور سیکلت در مقابل درب منازل، لازم به ذکر است که برخی از مالکینِ معترض ، که عموماً منازل ایشان در معابر پررفت آمد قرار دارد ، اقدام به نصب برچسب  پارک = پنچری نموده و با این اعلام به نوعی خود را مجاز به پنچر و یا کم نمودن باد تایر ماشین یا موتور سیکلت پارک شده می دانند و بعضا در این خصوص اقدام می نمایند ، که باید یادآور گردید، چنین عملی می تواند از مصادیق تخریب موضوع  ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی قلمداد گردیده ، که حداقل مجازات آن، شش ماه حبس می باشد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۰۳ -۱۲:۲۳:۴۵/ خبر ۲۴۶۱ / کد خبر ۱۱۶۹۹ / س