فرماندار ویژه مهاباد:

سیلاب در مهاباد به ۳۰ خانه مسکونی آسیب رساند

براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد در مدت نیم ساعت بیش از ۲۰ میلی متر بارش در این مناطق به ثبت رسیده است؛ بارش باران تا روز جمعه تداوم خواهد داشت.

مهاباد/بالویز/فرماندار ویژه مهاباد،گفت:جاری شدن سیلاب در مهاباد موجب خسارت به ۳۰ واحد مسکونی شد.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز”عارف خدرلو” در جلسه ویژه ستاد بحران مهاباد با موضوع سیلاب این شهرستان در سالن جلسات فرماندار مهاباد برگزار شد،افزود: براساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۳۰ واحد از منازل مسکونی این شهر به علت آبگرفتگی ناشی از سیلاب دچار خسارت شدند.

“عارف خدرلو”اظهار داشت:شدت آبگرفتگی و سیلاب در سطح شهرستان متوقف شده و عملیات برآورد خسارت و همچنین شست و شوی سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: عوامل شهرداری با تمام تجهیزات ضمن شست و شوی معابر، کوچه ها و خیابان های سطح شهر با ایجاد گونه‌های شنی در مناطقی که احتمال سیلابی شدن دوباره سطح خیابان و معابر را دارد، مانع گذاری کردند.

فرماندار ویژه مهاباد ،تصریح کرد: تمام ارگان‌های دولتی و نظامی و حتی بخش خصوصی نیز در امر شست و شوی سطح شهر کمک حال شهرداری بوده و تا تمیزی کامل شهر روند پاکسازی گل و لای ادامه دارد.

“خدرلو” با اشاره به خسارت برخی از خودروهای در حادثه سیل نیز گفت: نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی در اسرع وقت خسارت خودروهای آسیب دیده را برای ارایه خدمات بیمه‌ای انجام خواهد داد.

وی همچنین اضافه کرد: اداره بنیاد مسکن نیز عملیات برآورد خسارت به منازل مسکونی را در دستور قرار داده و همه مسوولان نیز تمام تلاش خود را برای کنترل این شرایط و رفاه بیشتر حال شهروندان انجام می دهند.

بارش شدید باران بعدازظهر روز گذشته موجب جاری شدن سیل در چند نقطه از شهر و مسیرهای ارتباطی در حاشیه سد این شهر شد.

شدت سیل در برخی نقاط به حدی بود که تعدادی از خودروها را نیز با خود برد و موجب خسارات به تعدادی از منازل مسکونی شد.

براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد در مدت نیم ساعت بیش از ۲۰ میلی متر بارش در این مناطق به ثبت رسیده است؛ بارش باران تا روز جمعه تداوم خواهد داشت.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۱۳ – ۰۸:۰۰:۱۵ / خبر ۲۹۸۲/ کد خبر ۱۴۴۰۳ / پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)