کتاب پیک در مهاباد راه اندازی می شود

مهاباد/بالویز/مدیر کل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان غربی گفت:به علت شیوع بیماری کرونا و در جهت خدمت رسانی با اهالی کتاب در شهرستان مهاباد کتاب پیک راه اندازی می شود. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری پایگاه خبری بالویز“خدیجه معصومی” روز چهارشنبه در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی مهاباد که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار […]

کتاب پیک در مهاباد راه اندازی می شود

مهاباد/بالویز/مدیر کل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان غربی گفت:به علت شیوع بیماری کرونا و در جهت خدمت رسانی با اهالی کتاب در شهرستان مهاباد کتاب پیک راه اندازی می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری پایگاه خبری بالویز“خدیجه معصومی” روز چهارشنبه در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی مهاباد که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهار داشت:طرح کتاب پیک یک طرح استانی است که هم اکنون در شهرهای ارومیه و بوکان در حال اجرا می باشد.

“خدیجه معصومی” افزود:علاقمندان کتاب و کتابخوانی از طریق اینترنت و تماس تلفنی می توانند کتاب خود را درخواست کرده و کتابهای درخواستی درب منزل تحویل داده می شود.

وی همچنین تصریح کرد: این طرح در آینده در سراسر استان صورت می گیرد و هم اکنون فاز دوم این طرح در شهرهای ماکو،سلماس،میاندوآب در حال اجراست.

مدیر کل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه که اعضاء با ۵۰ درصد نیم بها از این خدمات بهره مند خواهند شد،افزود:این طرح بعد از پایان کرونا نیز برای سالمندان و افرادی که دارای معلوم جسمی هستند ادامه خواهد داشت.

“خدیجه معصومی”تصریح کرد: راه اندازی کتابخانه یا پیشخوان های کتاب در شهرهای فاقد کتابخانه می تواند دسترسی مردم به خدمات کتابخانه را افزایش دهد.

وی یادآور شد:انجام برگزاری پاتوق های فرهنگی و ایجاد پایگاه کتابخوانی در حاشیه شهر می تواند نقش موثری در کاهش  آسیب های داشته باشد.

در شهرستان مهاباد ۷ باب کتابخانه ،۳باب عمومی و ۴ باب مشارکتی وجود دارد .

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۰/۱۱ -۱۲:۳۰/پ