۶۰ شی تاریخی به اداره میراث فرهنگی شهرستان پیرانشهر اهداء شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر گفت:علاقمندان به حفظ میراث فرهنگی ۶۰ شی تاریخی را اهداء کردند. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“سلیمان بشیری” اظهار داشت:از ابتدای سال۹۸بیش از ۶۰ شی تاریخی از طرف علاقمندان به حفظ میراث فرهنگی به اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر اهدا شد. […]

60 شی تاریخی به اداره میراث فرهنگی شهرستان پیرانشهر اهداء شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر گفت:علاقمندان به حفظ میراث فرهنگی ۶۰ شی تاریخی را اهداء کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“سلیمان بشیری” اظهار داشت:از ابتدای سال۹۸بیش از ۶۰ شی تاریخی از طرف علاقمندان به حفظ میراث فرهنگی به اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر اهدا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری پیرانشهر با اعلام این خبر افزود این اشیا شامل ظروف سفالی، زیور آلات مفرغی و ابزارسنگی و آهنی بوده و مربوط به ادوار مختلف از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد تا قرون اسلامی می باشد.

“بشیری” با اشاره به پیگیری های در حال انجام جهت راه اندازی محلی جهت نگهداری و نمایش آثاری  که در هنگام فعالیت های کشاورزی و عمرانی بدست آمده آمادگی این اداره را جهت حفظ آثار تاریخی اهدایی اعلام نمودند.

شهرستان پیرانشهر با دارا بودن ۱۵۷ محوطه ثبتی از این حیث در رده دوم استان قرار دارد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/پیرانشهر روداوو/۹۹/۱۰/۰۹-۱۷:۰۰/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)