یک باب ساختمان روستایی به عنوان دهمین وقف در مهاباد ثبت شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد،گفت:یک باب ساختمان با نیت احداث خانه عالم، به عنوان دهمین وقف امسال در سامانه موقوفات مهاباد به ثبت رسید. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“حسین مقتدر”با اعلام این خبر افزود:این ساختمان در روستای “کیکته” از توابع بخش خلیفان مهاباد قرار دارد “رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد […]

یک باب ساختمان روستایی به عنوان دهمین وقف در مهاباد ثبت شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد،گفت:یک باب ساختمان با نیت احداث خانه عالم، به عنوان دهمین وقف امسال در سامانه موقوفات مهاباد به ثبت رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“حسین مقتدر”با اعلام این خبر افزود:این ساختمان در روستای “کیکته” از توابع بخش خلیفان مهاباد قرار دارد

“رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد با بیان اینکه مساحت این ساختمان ۱۲۰ متر مربع است و بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش دارد،اظهار داشت: این وقف توسط خیر نیک‌اندیش به نام “احمد قربانی” وقف گردیده است.

“حسین مقتدر” عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ وقف به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیّران مهابادی به نیت ساخت مدرسه و خانه عالم در این شهرستان ثبت شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های وقف برای حل مشکلات جامعه، گفت: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد زیرا روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی مواجه می‌شود و براین اساس باید برای رفع این نیازها وقف‌های جدیدی انجام شود.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد پارسال هم ۱۵ مورد وقف به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

نخستین وقف سال ۱۳۹۹ در آذربایجان‌غربی و در یکی از روستاهای بخش خلیفان مهاباد به نیت احداث مسجد حضرت خدیجه (س) به ثبت رسید. این موقوفه از طرف خیر نیک‌اندیش «قادر شباب» و به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در سامانه موقوفات این شهرستان ثبت شد.

مردم مهاباد علاوه بر وقف،در پرداخت زکات نیز همواره از شهرستان‌های پیشتاز آذربایجان‌غربی هستند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۰/۰۲-۸:۱۸/س