یلدای شب پاییز،بدون دور همی،انقلابی برای سلامتی همه است

به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی مهاباد/بالویز/ پاییز با آخرین نفس هایش خود را تسلیم زمستان می کند اما آخرین شب پاییز که همانا یلدا است امسال متفاوت تر از هر سال دیگری است. به گزارش سرویس تحلیلی،پایگاه خبری بالویز“چندین قرن است که ایرانیان آخرین شب پاییز که بلند ترین شب سال است در کنار هم […]

یلدای شب پاییز،بدون دور همی،انقلابی برای سلامتی همه است

به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی

مهاباد/بالویز/ پاییز با آخرین نفس هایش خود را تسلیم زمستان می کند اما آخرین شب پاییز که همانا یلدا است امسال متفاوت تر از هر سال دیگری است.

به گزارش سرویس تحلیلی،پایگاه خبری بالویز“چندین قرن است که ایرانیان آخرین شب پاییز که بلند ترین شب سال است در کنار هم به پایان می ر سانند و آن را جشن می گیرند.

در این شب خانواده ها در آن آیین ها و رسومهای مختلف را به پا می کنند تا تارکترین شب سال را به خوشی و در کنار هم بدون کدورت سپری کنند.

شب یلدا بلندترین شب سال که به زمان مابین غروب آفتاب از تاریخ ۳۰ آذر یعنی آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب ۱ دی ماه یعنی نخستین روز زمستان مربوط می شود مصادف با انقلاب زمستانی در نیمکره شمالی است و به همین علت از آن تاریخ به بعد طول شب کوتاه تر و طول روز بیشتر می شود.

امسال دوری همی های شب یلدا آفتی برای همدیگر محسوب می شود،زیرا شیوع بیماری کرونا موجب شده است ،همه از گردهمایی،دورهمی،عدم حضور در مجالس،و…دوری کنند زیرا می دانند این ضامن سلامتی خود و جامعه است.

اصلی ترین آیین شب یلدا که برای سال ها همواره شهروندان به بودن در کنار هم تشویق می شدند امسال با یک تغییر مواجه است و در آخرین شب یلدای قرن به جای کنار هم بودن و گذراندن شب در میان اهالی فامیل و خانواده،این شب را در خلوت و بدون بازدیدها و دورهمی‌های مرسوم بگذرانند.

انسانها بر اساس روابط اجتماعی و ارتباطات می توانند از دنیایی که در آن زندگی میکنند با هم در اتباط باشند ولی مقتضیات زمان و بعضی از بحران ها می تواند در شکل دهی ارتباطات نقش داشته باشد و فاصله در بین انسانها صورت گیرد.

اما امروزه آنچه برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است،حرکت به سوی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مبارزه با این ویروس است،که هر فرد به عنوان جزیی از جامعه می تواند در این پیشگیری سهیم باشد.

شب یلدا بهانه ای از این دوره همی هاست که با عدم حضور در این شب می توان هر کدام از ما در این امر مهم که همانا مبارزه با این بیماری است نقش داشته باشد.

بعضی ها برای دورهمی خانوادگی بر این باور هستند که مبتلا به این بیماری نیستند،این نمی تواند دلیلی برای حضور در این مجلس باشد،زیرا ویروس خبر نمی کند،آهسته وارد می شود،بدون اینکه در بزند.

پس بیایید برای برگزاری جشن شب یلداهای آینده بیشتر در فکر سلامت خود و اطرافیان باشیم،زیرا آنهایی که در این مبارزه زنده بمانند شاهد پاییز دیگری با شب یلدای دیگر هستند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۳۰-۸:۰۵/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)