دیوار نوشته های محوطه باستانی”فخریگاه”مهاباد پاکسازی شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث،فرهنگی و صنایع دستی مهاباد،گفت:با همکاران فعالان میراث فرهنگی شهرستان دیوار نوشته های محوطه باستانی “فخریگاه”مهاباد پاکسازی شد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“عبدالله سرخابی”با اعلام این خبر گفت:با همت انجمن‌های مردم‌ نهاد،‌دیوارنوشته‌های محوطه باستانی فخریگاه پاک‌سازی شد. “سرخابی”با اشاره به اینکه با وجود آن‌که عموم مردم به این موضوع توجه […]

دیوار نوشته های محوطه باستانی"فخریگاه"مهاباد پاکسازی شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث،فرهنگی و صنایع دستی مهاباد،گفت:با همکاران فعالان میراث فرهنگی شهرستان دیوار نوشته های محوطه باستانی “فخریگاه”مهاباد پاکسازی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“عبدالله سرخابی”با اعلام این خبر گفت:با همت انجمن‌های مردم‌ نهاد،‌دیوارنوشته‌های محوطه باستانی فخریگاه پاک‌سازی شد.

“سرخابی”با اشاره به اینکه با وجود آن‌که عموم مردم به این موضوع توجه دارند،حفاظت از آثار تاریخی نیازمند توجه ویژه عموم مردم و یک وظیفه همگانی است،اظهار داشت: اما عده‌ای با نوشتن یادگاری بر روی آثار تاریخی ضمن وارد کردن خسارت به این آثار، چهره این بناهارا زشت می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد،در ادامه تصریح کرد:در هفته‌های اخیر تعدادی از افراد ناشناس با نوشتن شعارهایی بر روی آثار تاریخی این شهرستان موجب ناراحتی میراث‌دوستان شدند.

او عنوان کرد:به همین منظور تعدادی از انجمن‌های مردم‌نهاد و دوستدار آثار تاریخی این شهرستان تصمیم به پاک‌سازی این دیوارنوشته‌ها گرفتند تا با این اقدام گامی مهم برای فرهنگ‌سازی در راستای حفاظت از آثار تاریخی بردارند.

سرخابی گفت:پاک‌سازی دیوارنوشته‌های محوطه باستانی فخریگاه مهاباد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی فرمانداری و بخشداری مرکزی و زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی این شهرستان انجام شد.

گور دخمه فخریگاه در محور مهاباد- میاندوآب واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۲۸-۱۷:۰۵/ج