کاهش ۷۴ درصدی تصادفات جرحی و ۳۰ درصدی فوتی در شهرستان سردشت

مهاباد/بالویز/فرمانده انتظامي شهرستان مرزی سردشت از کاهش ۷۴ درصدی تصادفات فوتی و ۳۰ درصدی تصادفات جرحی در این شهرستان،خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“سرهنگ”موسی بهاری”با اعلام این خبر اظهار داشت:آموزش و فرهنگ سازي نقش بسزايي در اصلاح فرهنگ ترافيک و راهنمايي و رانندگي در سطح جامعه دارد. “سرهنگ بهاری” افزود:در۸ ماهه سال جاری […]

کاهش 74 درصدی تصادفات جرحی و 30 درصدی فوتی در شهرستان سردشت

مهاباد/بالویز/فرمانده انتظامي شهرستان مرزی سردشت از کاهش ۷۴ درصدی تصادفات فوتی و ۳۰ درصدی تصادفات جرحی در این شهرستان،خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“سرهنگ”موسی بهاری”با اعلام این خبر اظهار داشت:آموزش و فرهنگ سازي نقش بسزايي در اصلاح فرهنگ ترافيک و راهنمايي و رانندگي در سطح جامعه دارد.

“سرهنگ بهاری” افزود:در۸ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تصادفات فوتی ۷۴ درصد و همچنین تصادفات جرحی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان سردشت تصریح کرد:دراین مدت تعداد فوتی ها در حوادث رانندگی ۷۱ درصد وتعداد مجروحین نیز ۴۳ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول نظامی با اشاره به اینکه انضباط‌ بخشي و فرهنگ سازي را دو رسالت مهم پليس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و ساير سازمان ‌هاي دولتي و غيردولتي براي اجراي فرهنگ صحيح ترافيک در جامعه لازم و ضروري است.

وی تاکید کرد:در شرایط بارندگی به دلیل مشکلاتی که ممکن از در سطح برخی معابر اصلی و فرعی به وجود بیاید باید احتیاط های لازم از سوی رانندگان انجام پذیرد.

وی همچنین بر رعایت فاصله طولی و عرضی مناسب بین خودروها تاکید کرد و افزود:در شرایط جوی نامناسب رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سرعت مطمئنه سرعتی است کمتر از سرعت مجاز که راننده در صورت مشاهده هر گونه خطر به موقع بتواند عکس العمل مناسب نشان داده و وسیله نقلیه خود را کنترل کرده و از بروز حادثه پیشگیری کند.

“سرهنگ بهاری”در پایان به رانندگان توصیه کردند:در فصل سرما به هنگام سفر تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ، چراغ قوه،البسه گرم ، پتو ، جعبه کمکهای اولیه را به همراه داشته باشند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۲۹-۱۱:۳۵/ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)