دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی به دستگاه های اجرائی برای مقابله با سیلاب های احتمالی

مهاباد/بالویز/استاندارآذربایجان غربی در خصوص مقابله با سیلاب های احتمالی به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرائی استان دستور ویژه داد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“محمدمهدی شهریاری” در این دستور ویژه با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور و ضرورت آمادگی واحدهای متولی در آذربایجان غربی بویژه در بحث مدیریت ریسک سیل تاکید […]

دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی به دستگاه های اجرائی برای مقابله با سیلاب های احتمالی

مهاباد/بالویز/استاندارآذربایجان غربی در خصوص مقابله با سیلاب های احتمالی به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرائی استان دستور ویژه داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“محمدمهدی شهریاری” در این دستور ویژه با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور و ضرورت آمادگی واحدهای متولی در آذربایجان غربی بویژه در بحث مدیریت ریسک سیل تاکید کرد: ضرورت پیش بینی های سریع و دقیق با توجه به وقوع سیل های خسارت بار در نقاط مختلف کشور و احتمال تکرار در این استان ضرورتی مهم و حیاتی است. سازمان هواشناسی در این زمینه مسئولیت خطیری دارد.

وی افزود: لایروبی رودخانه ها بویژه رودخانه های پرخطر، هدایت و جمع آوری آبهای سطحی در شهرها باید در دستور کار مسئولین آب منطقه ای و شهرداری ها قرار بگیرد تا در صورت وقوع سیلاب و آبگرفتگی های احتمالی بتوان با کمترین خسارت بر آن فائق آمد.

استاندار آذربایجان غربی بسیج تمامی امکانات شهرستانی، رصد و پایش امکانات و ظرفیت ها و ایجاد هم افزایی برای موقع بحران و برگزاری جلسات مدیریت پاسخ در عملیات را از جمله وظایف مهم فرمانداران دانست و افزود: فرمانداران موظف هستند با استفاده از تمام ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت عمومی نسبت به تقویت آمادگی ها اقدام نمایند. در صورت کوتاهی و سهل انگاری با خاطیان بطور قطع برخورد می شود.

“شهریاری” خاطرنشان کرد: به موازات تقویت آمادگی ها باید با استفاده از توانمندی سازمان های مردم نهاد و هلال احمر نسبت به آگاهسازی ساکنان روستایی و افرادی که در مناطق پرخطر زندگی می کنند اقدام نمود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۲۴-۱۶:۱۵/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)