بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای آسیب دیده گان از کرونا در مهاباد پرداخت شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره تعاون مهاباد گفت:۱۳ میلیارد تومان تسهیلات برای آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا در مهاباد پرداخت شده است. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“بارزان دانشمند” اظهار داشت: ۵۵ میلیارد و تومان تسهیلات ویژه آسیب دیدگان از کرونا به این شهرستان اختصاص یافته که میزان سود آن ۱۲ درصد و مدت پرداخت آن ۲۴ […]

بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای آسیب دیده گان از کرونا در مهاباد پرداخت شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره تعاون مهاباد گفت:۱۳ میلیارد تومان تسهیلات برای آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا در مهاباد پرداخت شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“بارزان دانشمند” اظهار داشت: ۵۵ میلیارد و تومان تسهیلات ویژه آسیب دیدگان از کرونا به این شهرستان اختصاص یافته که میزان سود آن ۱۲ درصد و مدت پرداخت آن ۲۴ ماه با مدت تنفس سه ماهه است.

او افزود: تاکنون ۱ هزار و ۴۷ کارفرما در مهاباد ثبت نام کرده‌اند که در کل برای ۲ هزار کارگر اشتغال زایی کرده اند.

“دانشمند” ادامه داد: ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

مدیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه ۷ دستگاه اجرایی و بانک ها، مسوول اجرایی شدن این طرح در این شهرستان هستند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای شناسایی متقاضیان واقعی تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهند تا در صورت تمایل، افراد حائز شرایط با تکمیل مدارک به بانک‌ها معرفی شده و تسهیلات را دریافت کنند یا در صورت تمایل نداشتن، تعیین تکلیف شوند.

او بیان کرد: در این قالب، رانندگان و غیربیمه‌ای‌ها ۶ تا ۸ میلیون تومان، بنگاه‌های اقتصادی برای هر کارگر شاغل ۱۲ میلیون تومان، واحد‌های کارگری تعطیل شده اجباری ۱۶ میلیون تومان برای هر کارگر پرداخت می‌شود.

“دانشمند” اضافه کرد:تسهیلات ویژه‌ای نیز برای کارفرمایان در نظر گرفته شده که در نظر نگرفتن چک‌های برگشتی و بدهی‌های بانکی بین ماه‌های فروردین تا خرداد امسال از جمله این تسهیلات است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۲۳-۱۵:۳۵/ی