تقویت افزایش ضریب نفوذ اینترنت و آنتن دهی موبایل درروستاهای پیرانشهر

مهاباد/بالویز/فرماندار پیرانشهر گفت:در راستای تقویت اینترنت و همچنین آنتن دهی موبایل ،ضریب نفوذ اینترنت در این شهرستان به ۸۰درصد می رسد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“سید علی ترابی” اظهار داشت: متاسفانه مشکل عدم آنتن دهی و یا ضعیف بودن آنتن موبایل و اینترنت همراه در سطح شهر و چندین روستای پیرانشهر گلایه زیادی را […]

تقویت افزایش ضریب نفوذ اینترنت و آنتن دهی موبایل درروستاهای پیرانشهر

مهاباد/بالویز/فرماندار پیرانشهر گفت:در راستای تقویت اینترنت و همچنین آنتن دهی موبایل ،ضریب نفوذ اینترنت در این شهرستان به ۸۰درصد می رسد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“سید علی ترابی” اظهار داشت: متاسفانه مشکل عدم آنتن دهی و یا ضعیف بودن آنتن موبایل و اینترنت همراه در سطح شهر و چندین روستای پیرانشهر گلایه زیادی را از سوی همشهریان به دنبال داشته است .

“سید علی ترابی” افزود: پس از پیگیری های نماینده شهرستان های پیرانشهر و سردشت ، استاندارآذربایجان غربی، اکیپی از متخصصان برای نصب تجهیزات و تقویت آنتن در ۳۰ نقطه از روستاها و چند نقطه در سطح شهر در حال رفع مشکلات و تقویت آنتن دهی هستند.

وی بیان کرد: شدن این نقاط و اضافه شدن به شبکه تلفن همراه شاهد تغییر قابل توجهی در شبکه خواهیم بود و ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه در پیرانشهر به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش سایت خبری بالویز،شهرستان پیرانشهر یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان و در منطقه کوهستانی واقع شده است.

بنا به گفته نماینده مردم فهیم پیرانشهر و سردشت ،نزدیک به ۵۰ درصد از روستاهای پیرانشهر و سردشت فاقد پوشش اینترنت است وبسیاری از روستاها نیز از کندی قطع اینترنت رنج می برند.

در ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ‌ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران،وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ملزم به توسعه و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی شده ، به گونه‌ای که امکان ارائه حداقل چهار خدمت الکترونیکی دولت شامل سلامت،آموزش،کشاورزی و بانکی در ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور امکانپذیر شود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۲۱-۱۲:۳۰/ج

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)