سایت “سگهای بلا صاحب” به زودی در شهرستان مهاباد آماده سازی می شود

مهاباد/بالویز/سرپرست شهرداری مهاباد،گفت:سایت ویژه “سگهای بلاصاحب “در نزدیکی روستای “پیر بله” مهاباد به زودی آماده سازی می شود. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“کریم محمد نژاد”با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرایی نمودن دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری ” سگهای بلا صاحب” شهرداری؛ اقدام به ایجاد سایت ویژه نگهداری سگها […]

سایت "سگهای بلا صاحب" به زودی در شهرستان مهاباد آماده سازی می شود

مهاباد/بالویز/سرپرست شهرداری مهاباد،گفت:سایت ویژه “سگهای بلاصاحب “در نزدیکی روستای “پیر بله” مهاباد به زودی آماده سازی می شود.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“کریم محمد نژاد”با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرایی نمودن دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری ” سگهای بلا صاحب” شهرداری؛ اقدام به ایجاد سایت ویژه نگهداری سگها در” پیربله “با هزینەی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، نموده است.

وی ادامه داد : پس از آماده سازی سایت؛ اکیپ زنده گیری شامل ۴ نفر نیروی آموزش دیده و یک نفر راننده و خودروی مخصوص ، فعال نموده و سگهای جمع آوری شده را به سایت مذکور منتقل می کنند که پس از انتقال؛غربالگیری ،واکسیناسیون و عقیم سازی آنها توسط کارشناسان، انجام می گیرد.

محمدنژاد افزود: از ابتدا تا کنون بیش از ۳۰۰ قلاده سگ، زنده گیری و در سایت، نگهداری می شوند و تعداد ۵۰ قلاده نیز عقیم سازی شده اند. همچنین تعدادی از سگ های موجود در سایت به متقاضیان واجد شرایط جهت امر نگهبانی و … با اخذ تعهد واگذار شده است.

سرپرست شهرداری مهاباد خاطرنشان کرد: در این راستا، کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری، با حضور اعضا تشکیل و فعال گردیده و انجمن حمایت از حیوانات ژین ، همکاری های چشمگیری با شهرداری داشته است.

محمدنژاد در پایان تاکید کرد: برابر مصوبه کارگروه؛ شهرداری در صدد جذب یک نفر دامپزشک جهت فعالیت در سایت می باشد تا در راستای عقیم سازی و تیمار سگهای بیمار اقدام لازم را به عمل آورد و دو نفر از همکاران نیز بصورت دایم، نگهبانی سایت را به عهده خواهند داشت.

به گزارش سایت خبری بالویز،سگهای بلاصاحب یکی از معظلات اجتماعی در شهر به شمار می رود،که موجب سلب آسایش و انتقال بیماری هستند،با توجه به حساسیت موضوع ،لازم است ارگانهای و انجمن های حمایت از حیوانات جهت ساماندهی این حیوانات بی سرپناه،و در راستای امنیت شهروندان با همکاری و هماهنگی اقدامات لازمه را اجرایی کنند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۲۱-۸:۲۵/ج