رکورد جدید کاشت بیش از ۳۵۰ میلیون نهال در ۱۲ ساعت

مردم اتیوپی روز در هفته جاری در جریان کارزاری به نام «میراث سبز» که برای جنگل‌کاریِ دوبارۀ سطح وسیعی از کشور راه اندازی شده بود، ظرف ۱۲ ساعت بیش از ۳۵۳ میلیون اصله درخت کاشتند. این کارزار به رهبری آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی به راه افتاد و از میلیون‌ها شهروند اتیوپی در سراسر کشور خواسته […]

مردم اتیوپی روز در هفته جاری در جریان کارزاری به نام «میراث سبز» که برای جنگل‌کاریِ دوبارۀ سطح وسیعی از کشور راه اندازی شده بود، ظرف ۱۲ ساعت بیش از ۳۵۳ میلیون اصله درخت کاشتند.

این کارزار به رهبری آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی به راه افتاد و از میلیون‌ها شهروند اتیوپی در سراسر کشور خواسته شد تا در این کارزار شرکت کنند. نخست‌وزیر اتیوپی بعد از گذشت ۶ ساعت از آغاز این چالش، در توئیتی نوشت که حدود ۱۵۰ میلیون اصله درخت کاشته شد.

آبی احمد همچنین اعلام کرد که آنها در این ۱۲ ساعت نه تنها به هدف این کارزار رسیدند بلکه اتیوپی‌ها بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت درخت کاشتند.

وزیر تکنولوژی و نوآوری اتیوپی هم در توئیتی اعلام کرد که در جریان این ابتکار بیش از ۳۵۳ میلیون نهال در سراسر کشور کاشته شده است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی هند با بسیج بیش از یک و نیم میلیون داوطلب، ظرف ۱۲ ساعت بیش از ۶۶ میلیون نهال کاشت.

با این حال هدف اتیوپی برای جنگل کاری مجدد در این کشور محدود به ۳۵۰ میلیون اصله درخت نیست و این کشور اعلام کرده است که هدف کارزار این است که در فصل بارندگی بیش از ۴ میلیارد اصله درخت در کشور کاشته شود.

در حال حاضر کمتر از ۴ درصد خاک اتیوپی را جنگل تشکیل می‌دهد، این در حالی است که در پایان قرن ۱۹ میلادی حدود ۳۰ درصد خاک اتیوپی را جنگل پوشانده بود.

درخت کاری مجدد در اتپوپی از یک سو به فقرزدایی در این کشور کمک می‌کند و از سوی دیگر باعث جذب بیشتر کربن می‌شود، مسئله‌ای که جهان اکنون به عنوان یک چالش با آن روبروست.

مطالعه‌ای در دانشگاه زوریخ در سوئیس نشان می‌دهد که اگر جنگل‌های تخریب شده در سراسر جهان دوباره جان بگیرند و جنگل‌کاری مجدد صورت گیرد، می‌تواند ۲۰۵ میلیارد تن کربن را جذب کند. کشورهای جهان هر سال حدود ۱۰ میلیارد تن کربن تولید می‌کنند

پایگاه خبری بالویز/۹۸/۰۵/۱۰

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)