ادوات صیادان متخلف برقی در سردشت ضبط شد

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت:ادوات صیادان متخلف برقی در رودخانه زاب سردشت توسط ماموران محیط زیست این شهرستان ضبط شد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“خالد بایزیدی” اظهار داشت:صیادان متخلفی که اقدام به صید ماهی با موتور برق در رودخانه زاب می کردند، باحضور بموقع مامورین و در همان لحظات اولیه […]

ادوات صیادان متخلف برقی در سردشت ضبط شد

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت:ادوات صیادان متخلف برقی در رودخانه زاب سردشت توسط ماموران محیط زیست این شهرستان ضبط شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“خالد بایزیدی” اظهار داشت:صیادان متخلفی که اقدام به صید ماهی با موتور برق در رودخانه زاب می کردند، باحضور بموقع مامورین و در همان لحظات اولیه شناسایی و گرفتار شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت افزود:مامورین یگان حفاظت محیط زیست سردشت در جریان گشت زنی،متوجه افرادی شده که در داخل رودخانه زاب با موتوربرق اقدام به صید ماهی می کردند.

“بایزیدی” بیان کرد:متخلفین که ۳ نفر بودند، با مشاهده مامورین و رهاکردن ادوات صید اقدام به فرار کردند.

وی افزود:از خاطیان یکدستگاه موتور برق، ۲۰۰ متر کابل، ۲ عدد توری مخصوص جمع آوری ماهی و ۱۲ قطعه ماهی بهمراه سایر ادوات دیگر کشف و ضبط گردید.

“خالد بایزیدی” در ادامه گفت: اقدامات لازم جهت شناسایی افراد و تشکیل پرونده قضایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش سرویس سایت خبری بالویز،صیادان برای صید ماهی در رودخانه ها با ترفندهای گوناگون اقدام به صید ماهی در رودخانه های می کنند که یکی از شگردهای آنها استفاده از موتور برق است.

از آن جهت که صیادان در ماهیگیری با شوک الکتریکی در یک بازه زمانی کوتاه می توانند تعداد زیادی ماهی را فلج کرده و وارد چرخه صید کنند، ماهیگیری با تور کم رنگ شده و گرایش به این روش زیاد شده است.

زیاده خواهی برخی از صیادان به این شیوه ی غیرانسانی، باعث از بین رفتن حیات کامل در آب ها و یا حتی خطر انقراض می گردد. 

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۱۴-۰۸:۳۰/ج