اجرای سامانه های “نوین آبیاری” صرفه جویی آب را در بخش کشاورزی به همراه دارد

مهاباد/بالویز/سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نقده گفت:با اجرای سامانه های “نوین آبیاری”در این شهرستان ۳۲۰ هزار لیترمکعب آب صرفه جویی شده است. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“سید کریم ابراهیم زاده” با اعلام این خبر افزود:در سال جاری،حدود ۱۰۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نقده به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است که با اجرای […]

اجرای سامانه های "نوین آبیاری" صرفه جویی آب را در بخش کشاورزی به همراه دارد

مهاباد/بالویز/سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نقده گفت:با اجرای سامانه های “نوین آبیاری”در این شهرستان ۳۲۰ هزار لیترمکعب آب صرفه جویی شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“سید کریم ابراهیم زاده” با اعلام این خبر افزود:در سال جاری،حدود ۱۰۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نقده به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است که با اجرای این طرح ها،حدود ۳۲۰ هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نقده اظهار داشت:در حدود ۶۱ هکتار از این اراضی آبیاری بارانی،۱۵ هکتار آبیاری قطره ای و در ۲۶ هکتار هم آبیاری کم فشار اجرا شده است. 

“ابراهیم زاده” ادامه داد:برای اجرای سیتم های نوین آبیاری در سال جاری اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است . 

وی افزود:با اجرای طرح سامانه های نوین ابیاری در سالجاری،حدود ۳۲۰ هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۳۱۰هکتار از اراضی آبی شهرستان نقده به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است که بالغ بر ۴۰ درصد اراضی آبی شهرستان را شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:هدف از اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری افزایش بهره وری و پایداری منابع آب و خاک در جهت تولید پایدار محصولات کشاورزی است.

“ابراهیم زاده “اضافه کرد:اجرای سیستم های نوین آبیاری،علاوه بر افزایش راندمان آبیاری در مزرعه،موجب افزایش تولید محصول و کاهش مصرف نهاده های کشاورزی نیز می شود.

توسعه سامانه های نوین در بخش کشاورزی نقش مهمی در کمک به احیای دریاچه ارومیه دارد.

شهرستان نقده یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۰۷-۰۸:۳۳/ج