فروش ۱۱ میلیارد تومانی کتاب در طرح تابستانه کتاب۹۸

با پایان یافتن طرح «تابستانه کتاب۹۸» با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» ۱۱میلیارد و ۱۵۰ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۲ تومان کتاب به فروش رفت. فروش ۱۱ میلیارد تومانی کتاب در طرح تابستانه کتاب۹۸به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز به نقل از با شگاه خبرنگاران جوا ن، با پایان یافتن طرح «تابستانه کتاب۹۸» که با […]

با پایان یافتن طرح «تابستانه کتاب۹۸» با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» ۱۱میلیارد و ۱۵۰ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۲ تومان کتاب به فروش رفت.
فروش ۱۱ میلیارد تومانی کتاب در طرح تابستانه کتاب۹۸به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز به نقل از با شگاه خبرنگاران جوا ن، با پایان یافتن طرح «تابستانه کتاب۹۸» که با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» در بازه زمانی ۱۰ و ۸ روزه در استان‌ها و شهر تهران در سراسرکشور اجرا شد، ۱۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون و۸۴۸ هزار و ۵۲ کتاب به فروش رفته است.

طرح تابستانه کتاب۹۸ در ۳۱ استان و با مشارکت ۶۲۸ کتابفروشی دارای فروش اجرا شد و در این مدت ۳۸۴ هزار و ۱۳۱ نسخه کتاب از سوی ۹۸ هزار و ۷۶۵ نفر خریداری شده است. این در حالی است که در طرح «تابستانه کتاب ۹۷» که از ۳۰ مردادماه تا ۵ شهریور در تهران و ۸ شهریور در سایر شهر‌ها برگزار شد، ۲۵۸ هزار و ۷۸۲ نسخه کتاب از سوی۷۶۳۸۶ خریدار به مبلغ۶۲ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۶۲۱ ریال خریداری شد.

از بین۶۵۱ کتابفروشی عضو در طرح تابستانه کتاب ۹۸، ۴۹۶ کتابفروشی در مراکز استان و ۱۵۵ کتابفروشی در شهرستان‌ها کتاب‌های تالیفی را با یارانه۲۵ درصدی و کتاب‌های ترجمه را با یارانه ۱۵ درصدی عرضه کرده اند.

در بین ۳۱ استان شرکت‌کننده در طرح تابستانه کتاب۹۸، استان تهران با ۹۵ کتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با ۷۹ کتاب‌فروشی و خراسان رضوی با ۶۸ کتاب‌فروشی در رده‌های بعدی طرح تابستانه کتاب ۹۸ قرار گرفته‌اند. همچنین قم با ۵۹ کتابفروشی، فارس با ۳۴ کتابفروشی، کردستان با ۳۳ کتابفروشی، آذربایجان شرقی با ۲۶ کتابفروشی، مازندران با ۲۳ کتابفروشی و گیلان با ۲۱ کتابفروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.

در یازدهمین دوره اعطای یارانه از طریق کتابفروشی ها، استان خراسان رضوی با ۶۸ کتابفروشی فعال خود توانست با ۵۱ هزار و ۶۲۶ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار بگیرد و استان اصفهان با ۷۹ کتابفروشی و با فروش ۵۰ هزار و ۴۰۱ نسخه کتاب رتبه دوم پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد را به خود اختصاص دهد. همچنین استان تهران با مشارکت ۹۵ کتابفروشی و فروش ۴۹ هزار و ۹۱۳ نسخه کتاب، رتبه سوم طرح تابستانه کتاب۹۸ در این بخش را از آن خود کرد.

استان تهران با فروش یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۸۴۸ تومان، استان اصفهان با فروش یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۶۵۷ هزار تومان و خراسان رضوی با فروش یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۲۶ هزار و ۳۵۶ تومان در صدر پرفروش‌ترین استان‌های طرح تابستانه کتاب ۹۸ بر اساس مبلغ فروش قرار گرفتند.

کتابفروشی‌های رشد شعبه نادری از اهواز، کتابفروشی دنیای کتاب از قم و کتابفروشی پردیس کتاب از مشهد به ترتیب با فروش ۱۲۰۶۴، ۹۹۱۸ و ۹۵۲۲ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی طرح تابستانه کتاب۹۸ بر اساس تعداد کتاب قرار گرفته اند، اما کتابفروشی‌های استان تهران نتوانستند در بین ۱۰ کتابفروشی پر فروش بر اساس تعداد کتاب جایگاهی را کسب کنند.

در طرح تابستانه کتاب۹۸ علاقه‌مندان و خریداران کتاب می‌توانستند با همراه داشتن کارت ملی تا سوم مرداد ماه به کتابفروشی‌های عضو طرح مراجعه و از یارانه ۱۵تا ۲۵ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یکصد و بیست هزار تومان برخوردار شوند

پایگاه خبری بالویز /۹۸/۰۵/۰۵

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)