کشت گندم پائیزه در اشنویه

مهاباد/بالویز/سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اشنویه گفت:هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی اشنویه زیر کشت گندم پاییزه رفت . به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” نجم‌الدین احمدی” با اعلام این خبر اظهار داشت:از این میزان اراضی زیرکشت در این شهرستان ، ۲ هزار و ۲۰۰ هزار هکتار به صورت آبی و ۶ هزار و […]

کشت گندم پائیزه در اشنویه

مهاباد/بالویز/سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اشنویه گفت:هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی اشنویه زیر کشت گندم پاییزه رفت .

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” نجم‌الدین احمدی” با اعلام این خبر اظهار داشت:از این میزان اراضی زیرکشت در این شهرستان ، ۲ هزار و ۲۰۰ هزار هکتار به صورت آبی و ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز به صورت دیم است.

” نجم‌الدین احمدی” اضافه کرد:به دلیل افزایش استقبال کشاورزان به احداث باغ و روی آوردن آنها به سمت محصولات باغی، سطح زیرکشت این محصول در سال زراعی جاری ۳۰۰ هکتار نسبت به سال زراعی گذشته کاهش نشان می‌دهد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اشنویه افزود:در مزارع این شهرستان به طور معمول ارقامی مانند سرداری،باران و آذر۲  برای مزارع دیم و ارقام پیشگام ، میهن و حیدری برای مزارع آبی کشت شده است.

“احمدی” افزود:در سال زراعی جاری و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، پیش بینی می شود بیش از ۱۸ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ کشاورز فعال در بخش کشاورزی این شهرستان مشغول به‌کار هستند، اضافه کرد:در سال زراعی گذشته هشت هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل سیلو و ۲ هزار تن نیز تحویل شرکت‌های فرآوری بذر شد.

اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۲۲ هزار هکتار زیرکشت محصولات زراعی است؛ مهمترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، چغندرقند و نخود است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹۰/۹/۵-۱۶:۵۰/چ