طرح پیشنهادی،همراه داشتن کارت معتبر شناسایی و شماره ملی جهت تردد

مهاباد/بالویز/رئیس دولت دوازدهم گفت:ارائه پیشنهادی که همه افراد جامعه باید کارت ملی یا کارت شناسایی معتبر با شماره ملی همراه خود داشته باشند. به گزارش سرویس سیاسی،پایگاه خبری بالویز،رییس دولت دوازدهم از ارائه پیشنهادی در جلسه ستاد خبر داد که قرار است قرارگاه آن را بررسی کند و گفت: بر اساس این پیشنهاد همه افراد […]

طرح پیشنهادی،همراه داشتن کارت معتبر شناسایی و شماره ملی جهت تردد

مهاباد/بالویز/رئیس دولت دوازدهم گفت:ارائه پیشنهادی که همه افراد جامعه باید کارت ملی یا کارت شناسایی معتبر با شماره ملی همراه خود داشته باشند.

به گزارش سرویس سیاسی،پایگاه خبری بالویز،رییس دولت دوازدهم از ارائه پیشنهادی در جلسه ستاد خبر داد که قرار است قرارگاه آن را بررسی کند و گفت: بر اساس این پیشنهاد همه افراد جامعه باید کارت ملی یا کارت شناسایی معتبر با شماره ملی همراه خود داشته باشند تا به فرد مبتلا اجازه ندهیم وارد سیستم حمل و نقل، محل اجتماعات یا فضای کسب و کار شود.

“حسن روحانی” الزام سوم را همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی ذکر کرد و افزود: اگر بنا باشد این کار را فقط قرارگاه یا فقط نیروی انتظامی اجرا کند درست نیست. همه باید دست به دست هم دهیم.

رییس جمهوری همکاری خیرین، محلات، مساجد، بسیج، سمن‌ها و هلال احمر را الزام چهارم عنوان و تصریح کرد: همه این‌ها باید یاری کنند خصوصا افرادی که در قرنطینه هستند را یاری کنند و افراد مظنون به ابتلا را یاری کنند و به مراجعی که باید تست گرفته شود هدایت کنند.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در روز ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر تست انجام می‌شد، گفت: خوشبختانه روزانه ۱۰۰ هزار تست سریع انجام می‌شود. این البته موجب افزایش مبتلایان می‌شود، اما با ادامه این روند، تعداد بستری‌ها و مرگ و میر کاهش می‌یابد. شناسایی سریع و به موقع عمل کردن تنها راه نجات از کرونا است.

وی الزام پنجم را اطلاع رسانی به موقع، شفاف و روشن ذکر کرد و ادامه داد: تصمیماتی که اینجا یا در قرارگاه اتخاذ می‌شود و توصیه‌ها و پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت دارد، باید با زبان روشن، صریح و واضح به مردم ابلاغ شود.

رییس جمهوری گفت: مسئله ششم اقناع سازی مردم است. مردم باید قانع شوند که در این شرایط راه دیگری نداریم چرا که واکسن و دارویی مطمئن نداریم بنابراین هیچ راهی جز اجرای توصیه‌ها و پروتکل‌های پزشکی و رعایت فاصله‌ها و مراعات اصول بهداشتی، دورهم جمع نشدن‌ها و کاهش تردد نداریم.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/شهر آرا/ ۹۹/۰۹/۰۴-۱۶:۳۵/س