شناسایی ۲۰ بیمار جدید کرونایی در مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از شناسایی ۲۰ بیمار جدید کرونایی در شهرستان مهاباد خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جوادآقازاده”گفت:۱۷۵ مبتلای جدید در استان شناسایی و بستری شدند که ارومیه با ۴۱، خوی با ۳۶ و مهاباد با ۲۰ بیمار جدید، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی […]

شناسایی ۲۰ بیمار جدید کرونایی در مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از شناسایی ۲۰ بیمار جدید کرونایی در شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جوادآقازاده”گفت:۱۷۵ مبتلای جدید در استان شناسایی و بستری شدند که ارومیه با ۴۱، خوی با ۳۶ و مهاباد با ۲۰ بیمار جدید، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی را داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود:در همین مدت نیز ۲۱ مورد فوت بر اثر کرونا ویروس در استان ثبت شد که با احتساب این فوتی‌ها مجموع جان باختگان این ویروس به ۲ هزار و ۶۷۴ نفر افزایش پیدا کرد.

وی گفت:در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۱۴۷۵ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۹۲ نفر مشکوک و ۷۸۳ نفر مبتلا به کرونا هستند.

تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۳۰۵ نفر بوده که از این تعداد ، ۸۹ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

استان آذربایجان غربی دارای وضعیت قرمز کرونایی است و با توجه به افزایش و فوتی ها ،۱۰ شهر با وضعیت قرمز کرونایی در استان مشخص شده که محدودیت های بیشتری در آنها طی ۲ هفته اول آذر اعمال می شود.

این شهرها شامل ارومیه، پلدشت، چایپاره،خوی، شوط و سلماس در شمال استان و اشنویه، سردشت،میاندوآب و نقده در جنوب استان است.

وضعیت شهرهای ماکو و چالدران در شمال آذربایجان غربی و مهاباد، بوکان، تکاب، شاهین دژ و پیرانشهر در جنوب استان نیز نارنجی بوده و محدودیت هایی مربوط به این بخش در آنها اجرایی می شود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۰۳- ۱۷:۳۰/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)