شهروندان تخلفات زیست محیطی را به شماره ۴۴۶۲۶۲۳۱ گزارش دهند

مهاباد/بالویز/رییس اداره حفاظت از محیط زیست اشنویه گفت:ضمن دستگیری ۳۶ شکارچی ،شهروندان تخلفات زیست محیطی را به شماره ۴۴۶۲۶۲۳۱ گزارش دهند. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“کریم خضری”اظهار داشت:ضمن برخورد با ۲۴ مورد تخلف صید و شکار در این شهرستان،۳۶ نفر شکارچی غیرمجاز در مناطق مختلف این شهرستان دستگیر شدند. رییس اداره حفاظت محیط […]

شهروندان تخلفات زیست محیطی را به شماره ۴۴۶۲۶۲۳۱ گزارش دهند

مهاباد/بالویز/رییس اداره حفاظت از محیط زیست اشنویه گفت:ضمن دستگیری ۳۶ شکارچی ،شهروندان تخلفات زیست محیطی را به شماره ۴۴۶۲۶۲۳۱ گزارش دهند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“کریم خضری”اظهار داشت:ضمن برخورد با ۲۴ مورد تخلف صید و شکار در این شهرستان،۳۶ نفر شکارچی غیرمجاز در مناطق مختلف این شهرستان دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه افزود: این شکارچیان غیرمجاز با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این اداره در مناطق شکار ممنوع این شهرستان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی اظهار داشت: این شهرستان دارای یک منطقه شکار ممنوع مرزی است که به زودی تابلوهای راهنمای مربوط به آن در اطراف این منطقه نصب و طی مصوبه شورای عالی محیط زیست با فاصله هفت کیلومتر از خط مرزی جزو مناطق شکار ممنوع مرزی محسوب خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه ادامه داد: از این متخلفان ۲۴ قبضه اسلحه، سه راس کل و بز،۶ سر خرگوش، ۲۵ قطعه کبک، چهار قطعه کبوتر، سه قطعه باکلان، یک قلاده روباه، ۹ قطعه سهره طلایی همراه با تعداد زیادی ادوات شکار کشف و ضبط شده‌ است.

“خضری” افزود: طبق ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی شکار و قانون شکار و صید بدون مجوز و در فصل ممنوعه جرم محسوب می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ به این اداره اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌ها به‌شمار می‌آید.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/ ایرنا/۹۹/۰۹/۰۲-۱۷:۰۰/ی