مهاباد در وضعیت نارنجی قرار گرفت

مهاباد/بالویز/رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:با توجه به شیوع بیماری کرونا و آمار مبتلایان و فوتی ها این شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفته است. به گزارش سرویس اجتماعی،سایت خبری بالویز“جوادآقازاده” با اشاره به اینکه،تغییر وضعیت این شهرستان از قرمز به نارنجی  نشان دهنده بهتر شدن اوضاع نیست،اظهار داشت:بهتر یا بدتر شدن شرایط این بیماری،به رفتار […]

مهاباد در وضعیت نارنجی قرار گرفت

مهاباد/بالویز/رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:با توجه به شیوع بیماری کرونا و آمار مبتلایان و فوتی ها این شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس اجتماعی،سایت خبری بالویز“جوادآقازاده” با اشاره به اینکه،تغییر وضعیت این شهرستان از قرمز به نارنجی  نشان دهنده بهتر شدن اوضاع نیست،اظهار داشت:بهتر یا بدتر شدن شرایط این بیماری،به رفتار مردم  بستگی دارد و در صورت عدم رعایت هشدارها، مهاباد می‌تواند دوباره به وضعیت قرمز بازگردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود:رعایت دستور العمل های بهداشتی، استفاده از ماسک،فاصله گذاری اجتماعی،می تواند نقش مهمی در روند کاهش این بیماری داشته باشد. 

“آقازاده” ادامه داد:در شبانه روز گذشته متاسفانه ۲۶۷ بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی شدند که ارومیه با ۸۹، خوی با ۵۲ و مهاباد با ۲۳ بیمار جدید، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشتند.

وی همچنین ادامه داد:تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۳۰۷ نفر بوده که از این تعداد،۸۸ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

“آقازاده” با اشاره به اینکه موج سوم کرونا بسیار گسترده‌تر است،افزود:با فوت ۷ بیمار دیگر در شهرستان مهاباد آمار قربانیان کرونا ویروس به ۲۳۹ نفر رسید.

او از مردم خواست با رعایت دستورات بهداشتی شامل استفاده از ماسک،رعایت فاصله فیزیکی،پرهیز از سفر‌های غیرضروری،پرهیز از حضور در مهمانی و تجمعات و شست و شوی منظم دست‌ها ضمن حفظ سلامت خود تیم‌های بهداشتی و درمانی را یاری رسانند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۳۰-۰۸:۴۰/ج