بیش از ۴۰۰ تن گردو از باغات شهرستان مرزی پیرانشهر برداشت شد

مهاباد/بالویز/رئیس جهاد کشاورزی پیرانشهر گفت:در سال زاراعی جاری با توجه به شرایط آب و هوایی ،۴۲۰تن گردو از باغات این شهرستان برداشت شد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“عباس قادری”اظهار داشت:طی سال زراعی جاری ۴۲۰ تن محصول گردو از باغ‌های این شهرستان برداشت شده که ۲۳ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. رئیس جهاد کشاورزی پیرانشهرافزود:در […]

بیش از 400 تن گردو از باغات شهرستان مرزی پیرانشهر برداشت شد

مهاباد/بالویز/رئیس جهاد کشاورزی پیرانشهر گفت:در سال زاراعی جاری با توجه به شرایط آب و هوایی ،۴۲۰تن گردو از باغات این شهرستان برداشت شد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“عباس قادری”اظهار داشت:طی سال زراعی جاری ۴۲۰ تن محصول گردو از باغ‌های این شهرستان برداشت شده که ۲۳ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی پیرانشهرافزود:در سال زراعی گذشته تنها ۳۴۲ تن گردو از باغ‌های پیرانشهر برداشت شده بود که امسال ۷۴ تن افزایش یافته است.

قادری عنوان کرد:طی سال‌های اخیر، کشت انواع میوه در پیرانشهر رواج پیدا کرده و با توجه به شرایط آب و هوایی این شهرستان، کشت این محصول روند افزایشی قابل توجهی داشته است.

 رئیس جهاد کشاورزی پیرانشهر اضافه کرد: با توجه به استفاده از گونه‌های جدید بارور گردو در این شهرستان، طی سال آینده امیدواریم میزان برداشت از امسال نیز بسیار بیشتر شود.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و باتوجه به بارش‌های فراوان و خاک حاصلخیز یکی از مراکز کشاورزی در استان است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۲۵-۱۶:۳۵/ی