تردد مسافران از مرز تمرچین پیرانشهر به سمت اقلیم کردستان فراهم شد

مهاباد/بالویز/فرماندار پیرانشهر،گفت:با قراردادن امکانات در بخش عراق از سوی طرفهای عراقی،تردد مسافران از مرز تمرچین به زودی فراهم می شود. به گزارش سرویس اجتماعی،سیاسی،پایگاه خبری بالویز“سیدعلی ترابی”به نقل از رسانه های شهرستان اعلام کرد:امکان تردد مسافران ایرانی و عراقی  از مرز تمرچین به سمت اقلیم کردستان از روز دوشنبه ۱۹آبان ماه امکان پذیر خواهد شد. […]

تردد مسافران از مرز تمرچین پیرانشهر به سمت اقلیم کردستان فراهم شد

مهاباد/بالویز/فرماندار پیرانشهر،گفت:با قراردادن امکانات در بخش عراق از سوی طرفهای عراقی،تردد مسافران از مرز تمرچین به زودی فراهم می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی،سیاسی،پایگاه خبری بالویز“سیدعلی ترابی”به نقل از رسانه های شهرستان اعلام کرد:امکان تردد مسافران ایرانی و عراقی  از مرز تمرچین به سمت اقلیم کردستان از روز دوشنبه ۱۹آبان ماه امکان پذیر خواهد شد.

فرماندار شهرستان مرزی پیرانشهراظهار کرد:طرف عراقی باقرار دادن امکانات لازم در بخش عراق برای انجام تست کرونا در محل مرز،با ورود مسافران ایرانی به اقلیم کردستان موافقت کرده است.

وی افزود:در حال رایزنی طرف عراقی تست‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های ایران را باید مورد تایید قرار دهدتا و همشهریان و هموطنان بتوانندبا تست هایی که در داخل کشور انجام می‌دهند به خاک اقلیم کردستان وارد شوند.

این مقام مسئول بیان کرد:قبلاً مسافران عراقی می‌توانستند با داشتن برگه تست کرونا که در کشور عراق انجام می شد، به خاک ایران وارد شوند ولی مسئولان اقلیم کردستان این اجازه را به مسافران ایرانی نمی دادند و می بایست تست کرونا در مرز توسط آزمایشگاه  اقلیم کردستان انجام می شد.

مدیریت روابط عمومی مرز حاج عمران درباره شرایط تردد مسافران ایرانی به اقلیم کردستان عراق طی اطلاعیه ای جدید اعلام کرد: شهروندان اقلیم کردستان که تصمیم دارند به ایران سفر کنند باید برگه آزمایش کروتا و ویزای ایران را داشته باشند و همچنین در هنگام بازگشت به اقلیم کردستان بار دیگر باید نسبت به تست کرونا اقدام کنند.

همچنین شهروندان ایرانی و خارجی، پس از انجام تست کرونا در مرز و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند وارد اقلیم کردستان شوند.

پس از شیوع کرونا از بهار سال جاری، ورود مسافران از ایران به شمال عراق ممنوع شده بود.

گمرگ تمرچین پیرانشهر یکی از گمرگ های مهم شمال غرب کشور است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۲۰ -۱۴:۵۰/س