ارتفاعات اشنویه با اولین بارش پاییزی سفید پوش شد

مهاباد/بالویز/در پی برودت هوا و اولین بارش پاییزی درآذربایجان غربی ارتفاعات”سپی ریز”کلا شین”زرد کوه”سیاه کوه” شهرستان اشنویه سفید پوش شد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز،بارش برف پاییزی در ارتفاعات این شهرستان موجب کاهش محسوس دمای هوای این شهرستان به میزان چهار درجه شد. این بارش شهروندان اشنویه‌ای را مجبور به استفاده از وسایل گرمازا […]

ارتفاعات اشنویه با اولین بارش پاییزی سفید پوش شد

مهاباد/بالویز/در پی برودت هوا و اولین بارش پاییزی درآذربایجان غربی ارتفاعات”سپی ریز”کلا شین”زرد کوه”سیاه کوه” شهرستان اشنویه سفید پوش شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز،بارش برف پاییزی در ارتفاعات این شهرستان موجب کاهش محسوس دمای هوای این شهرستان به میزان چهار درجه شد.

این بارش شهروندان اشنویه‌ای را مجبور به استفاده از وسایل گرمازا و پوشاک زمستانی کرده و  سبب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان منطقه شده است.

“مهدی کریمی “کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: سامانه بارشی از روز سه شنبه وارد استان شده است و از روز یکشنبه هجدهم آبان ماه با خروج این سامانه از استان به طور موقت از شدت بارش‌ها در مناطق  مختلف استان کاسته خواهد شد.

او با بیان اینکه تا دو روز آینده هوای مناطق مختلف استان دو تا چهار درجه سردتر می‌شود افزود: در شبانه روز گذشته ارومیه با ۵ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان و تکاب با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند.

“کریمی” سپس به میزان بارش‌ها نیز اشاره کرد و گفت: از روز سه شنبه تاکنون ارومیه با ۲۱ میلی متر بارندگی، بیشترین  میزان بارش را نسبت به سایر مناطق استان داشت.

به گزارش پایگاه خبری بالویز،شهرستان اشنویه یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده  که از نظر جغرافیایی دارای کوهای مرتفع و برف گیر است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۸-۱۱:۳۵/ی