داس کرونا بر گردن بیماران کرونایی در مهاباد همچنان روزهای سیاه خلق می کند

داس کرونا بر گردن بیماران کرونایی در مهاباد همچنان روزهای سیاه خلق می کند به قلم رحیم بایزیدی:مدیر مسئول  مهاباد/بالویز/ افزایش تعداد مبتلایان و مرگ ناشی از بیماری کرونا در مهاباد همانند اسب سرکش می تازد و این تاختن نگران کننده است. به گزارش سرویس تحلیل پایگاه خبری بالویز،آمار مرگ ناشی از بیماری کرونا در […]

داس کرونا بر گردن بیماران کرونایی در مهاباد همچنان روزهای سیاه خلق می کند

به قلم رحیم بایزیدی:مدیر مسئول 

داس کرونا بر گردن بیماران کرونایی در مهاباد همچنان روزهای سیاه خلق می کند

مهاباد/بالویز/ افزایش تعداد مبتلایان و مرگ ناشی از بیماری کرونا در مهاباد همانند اسب سرکش می تازد و این تاختن نگران کننده است.

به گزارش سرویس تحلیل پایگاه خبری بالویز،آمار مرگ ناشی از بیماری کرونا در مهاباد موجب نگرانی شهروندان و مسئولین اجرایی شهرستان شده است به صورتی که بر اساس آخرین آمار ارائه شده۲۰۶نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و اجرایی کردن محدودیت های کرونا در سطح شهرستان جهت پیشگیری و مبارزه با این ویروس و انسداد معبرهای پر تردد شهرستان وتعطیلی مغازه ها و صنف های مختلف  جهت کاهش زنجیره ای این بیماری اقدام شده است اما همچنان داس کرونا مرگ عزیران را درو می کند.

بنا بر گزارش رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر شناسایی ۸۱۵مورد جدید ابتلاء کووید ۱۹ در مدت ۱۰ روز در مهاباد این سوال مطرح می شود که آیا محدودیت های کرونایی در این مدت به طور شایسته و بایسته اجرا نشده و یا اینکه این بیماری برای مردم به یک امر عادی تبدیل شده است؟

اجرای دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان ونظارت براجرایی کردن مصوبات توسط مسئولین،در زمانی که به درجه ای از بحران رسیده باشیم از حد تکلیف خارج و به واجب تبدیل می شود،زیرا جامعه زنجیر های به هم پیوسته تک حلقه هایی است که بهم هم متصل هستند.

بر کسی پوشیده نیست که کادر درمانی و بهداشتی درطول این مدت با تلاش های خستگی ناپذیر خود در جهت خدمت رسانی به بیماران کرونایی شب و روز را به سر کرده اند و این تلاش آنها ستودنی است ، اما هر نوع تصمیمی باید در راستای کاهش التیام کادر درمانی و سلامت شهروندان و همچنین احترام تصمیمات و مصوبات اجرایی امر باشد.

با نگاهی ساده و بازدید میدانی از سطح شهرستان با ترافیک های خسته کننده ، باز بودن مغازه هایی که نسبت به محدودیت های کرونایی بی اعتنا هستند و همچنین تردد در پارکها و مشاهده کردن ماشین عروس در سطح خیابان  مواجه خواهی شد،که نشان از بی اهمیت بودن موضوع است .

نخستین اصل برای یک انسان در جامعه و مسأله قانون‌گرایی است، یعنی افراد باید بیاموزند که در چهارچوب قانون عمل کنند. مهم‌ترین وجه توسعه یافتگی در سبک زندگی، رعایت قاعده و قانون در یک جامعه است.

پایبندی به اصول اجرائیات قانونی مصوبات در راستای مبارزه با بیماری کرونا در سطح شهرستان علاوه بر انسداد معابر و کوچه ها و تعطیلی اصناف و بازاریان برای مدت کوتاهی ، برگشت به مراحل اولیه روزهای کرونایی و تابعیت از دستورهای آن کاهش را به حداقل می رساند.

همچنین استقرار اکیپ (تب سنج) در سطح خیابان ها،پارکها ،میادین،مغازه ها همچنین معابر شهرستان مهاباد می تواند در انجام شناسایی بیماران کرونایی تاثیر بسزایی داشته باشد.

اجرایی کردن ضد عفونی کردن معابر برای چند نوبت ،جلوگیری از ورود بازماندگان کرونایی در آرامستان و نظارت بیشتر و تدفین فوت شده کرونایی با حضور و نظارت کارشناسان محیط به همراه جند نفر از بازماندگان ، توقیف ماشین عروس در سطح شهر و جلوگیری از برگزاری هر نوع مراسم ، استفاده از پتانسل شوراها های روستایی جهت جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزا،و آژیر زنگ خطر در سطح شهرستان و همچنین گشت آمرین سلامت از راهکارهای است که اجرایی کردن هرکدام می تواند در کاهش مبتلایان کمک کند.

با تلاش همگانی و رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم بر این بیماری غلبه کرد در غیر اینصورت آتش این بیماری شعله هایش بیشتر و دودش چشم همه را به اشک  وا می دارد.

مهاباد/پایگاه خبری تحلیلی بالویز/۹۹/۰۸/۱۷-۸:۳۰/ش