بارش‌ باران برخی نقاط کردستان را فرا می‌گیرد

مهاباد/ بالویز/ معاون توسعه و پیش بینی اداره هوا شناسی کردستان گفت:طی۲روز آینده بارش باران مناطق شمالی و ارتفاعات این استان را فرا می ‌گیرد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“علی پناهی” اظهار داشت: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی همراه با کاهش پایداری و عبور امواج بارشی از سطح منطقه، افزایش پوشش ابر، وزش […]

بارش‌ باران برخی نقاط کردستان را فرا می‌گیرد

مهاباد/ بالویز/ معاون توسعه و پیش بینی اداره هوا شناسی کردستان گفت:طی۲روز آینده بارش باران مناطق شمالی و ارتفاعات این استان را فرا می ‌گیرد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“علی پناهی” اظهار داشت: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی همراه با کاهش پایداری و عبور امواج بارشی از سطح منطقه، افزایش پوشش ابر، وزش باد گاهش شدید، و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق پراکنده در نیمه شمالی داشتیم.

وی اضافه کرد: میزان بارش‌ها در این ایام در کل زیاد نیست اما با در نظر گرفتن وقوع اولین باران پاییزی، سبب لغزندگی‌ جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان خواهد شد که هواشناسی کردستان در این خصوص هشدار سطح زرد صادر کرده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات بعد از ظهر وزش باد شدید و قابل ملاحظه در استان خواهیم داشت.

پناهی افزود: از لحاظ دمایی نیز با توجه به افزایش رطوبت و پوشش ابر، دمای هوا حداقل تا روز پنجشنبه ۲ تا سه درجه سانتیگراد روند افزایشی دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز گفت: مدیریت زراعت و باغبانی این سازمان در ارتباط با هشدار هواشناسی توصیه‌هایی را برای کشاورزان صادر و از طریق کارشناسان پهنه بندی به بهره برداران منتقل کرده است.

مهدی فتحی اضافه کرد: این توصیه‌ها شامل تسریع در برداشت مزارع سیب زمینی و چغندرقند باقی‌مانده و انتقال سریع محصول به انبار و برداشت محصولات باغی است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۵-۱۴:۱۰/پ