دو خبر تولیدی صنعتی پیرانشهر/۱۴ معدن سنگ‌های تزیینی در پیرانشهر فعال است

مهاباد/بالویز/رییس سازمان صمت استان گفت:۱۴معدن گرانیت و تزیینی در پیرانشهر فعال است که ذخایر قطعی آنها به بیش از ۵هزار و۶۶۰ تن می رسد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“غلامرضا بابایی” افزود:پیرانشهر یکی از مراکز مهم کشور در تولید سنگ گرانیت به‌شمار می‌رود. وی ادامه داد:در این معادن،یک هزار و ۴۱۳ نفر مشغول به کار […]

دو خبر تولیدی صنعتی پیرانشهر/۱۴ معدن سنگ‌های تزیینی در پیرانشهر فعال است

مهاباد/بالویز/رییس سازمان صمت استان گفت:۱۴معدن گرانیت و تزیینی در پیرانشهر فعال است که ذخایر قطعی آنها به بیش از ۵هزار و۶۶۰ تن می رسد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“غلامرضا بابایی” افزود:پیرانشهر یکی از مراکز مهم کشور در تولید سنگ گرانیت به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد:در این معادن،یک هزار و ۴۱۳ نفر مشغول به کار بوده و برای اجرای آنها، یک هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد:سنگ‌های تزیینی معادن پیرانشهر به‌طور عمده گرانیت رنگی با کیفیت بی‌نظیر در ایران بوده و یکی از بزرگترین اقلام صادراتی این استان محسوب می شود.

بابایی ادامه داد:علاوه بر گرانیت معادن سنگ مرمر و چینی نیز در این شهرستان وجود دارند و برای ۱۳۰ نفر به طور مستقم زمینه اشتغال ایجاد کرده است.

تولید ۵۴۵ تن عسل از کندوهای زنبور عسل در پیرانشهر

 رئیس جهادکشاورزی شهرستان پیرانشهر،از تولید ۵۴۵ تُن عسل از کندوهای زنبور عسل این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته از ۵۳ هزار کندو زنبور عسل این شهرستان، ۵۰۴ تُن عسل تولید شد.

“قادری”افزود: در سال جاری از ۶۰ هزار کندو موجود ۵۴۵ تُن عسل تولید شد که نسبت به سال گذشته و با در نظر گرفتن تعداد کندوها،کاهش تولید صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به کاهش نزولات آسمانی و نیز تغییر آب و هوایی و گرم شدن یکباره هوا در تیر ماه، تولید عسل امسال با افت نسبت به سال گذشته مواجه بود که موجب کاهش تولید عسل شده است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان پیرانشهر خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل بالای این شهرستان صنعت زنبور داری رو به افزایش است و انتظار می‌رود پیرانشهر به قطب اصلی تولید عسل در استان و حتی کشور تبدیل شود.

شهرستان پیرانشهر یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۳-۱۷:۳۳/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)