فیلمبردار صحنه قتل جورج فلوید جایزه انجمن قلم امریکا را دریافت کرد

مهاباد/بالویز/انجمن قلم آمریکا جایزه شجاعت خود را به فیلمبردار صحنه قتل جورج_فلوید شهروند آمریکایی آفریقایی تبار به دست مأموران نژادپرست پلیس آمریکا، اهدا می‌کند. به گزارش سرویس فرهنگی،پایگاه خبری بالویز و به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس،” دارنلا_فریزیر” (Darnella Frazier) نوجوانی که با تلفن همراهش از صحنه به قتل رسیدن جورج فلوید به دست افسران پلیس مینیاپولیس […]

مهاباد/بالویز/انجمن قلم آمریکا جایزه شجاعت خود را به فیلمبردار صحنه قتل جورج_فلوید شهروند آمریکایی آفریقایی تبار به دست مأموران نژادپرست پلیس آمریکا، اهدا می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی،پایگاه خبری بالویز و به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس،” دارنلا_فریزیر” (Darnella Frazier) نوجوانی که با تلفن همراهش از صحنه به قتل رسیدن جورج فلوید به دست افسران پلیس مینیاپولیس آمریکا فیلمبرداری کرده بود، جایزه شجاعت مؤسسه ادبی و حقوق بشری قلم آمریکا (PEN) را دریافت می‌کند.

“سوزان ناسل” (Suzanne Nossel) مدیرعامل انجمن قلم آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای گفت: دارنلا تنها به واسطه یک گوشی و دل و جرأتی که داشت، مسیر تاریخ را در آمریکا تغییر داد و جرقه جنبشی بی‌پروا را زد که خواستار پایان دادن به نژادپرستی و خشونت نهادینه شده مأموران پلیس علیه سیاه‌پوستان بود.

“ناسل” خاطرنشان کرد: دارنلا فریزر پس از انتشار ویدئوی شکنجه و قتل فلوید، انتقادات فراوانی را تحمل کرد. مردم او را متهم می‌کردند این کار را برای پول یا شهرت انجام داده و می‌پرسیدند چرا به جای فیلمبرداری دخالت نکرده بود تا جلوی این اتفاق را بگیرد. همه‌ چیز همین طور باقی مانده بود، بنابراین تصمیم گرفتیم به عقب برگردیم و از این کار خوب تقدیر و قدردانی کنیم.

“دارنلای” ۱۷ ساله جایزه شجاعت انجمن قلم آمریکا را به طور مشترک با ماری_یووانویچ سفیر سابق آمریکا در اوکراین دریافت خواهد کرد که با روی کار آمدن دونالد ترامپ از سمت خود برکنار شد.

مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا امسال به دلیل شیوع کرونا از ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت ۹۹)، یعنی ۶ روز پیش از کشته شدن فلوید، به ۸ دسامبر (۱۸ آذر ۹۹) موکول شده و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۲-۱۹:۲۵/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)