تصویر خانواده غرق شده سردشتی در کانال مانش فرانسه بر روی جلد روزنامه خارجی

مهاباد/بالویز/پس از غرق شدن قایق پناهجویان در مسیر انگلیس،تصویر خانواده غرق شده سردشتی در کانال مانش فرانسه بر روی جلد روزنامه انگلیس چاپ شد. به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز،پس از غرق شدن قایق پناهجویان در مسیر انگلیس،انتقادها در این کشور و اروپا برسر سیاست‌های سختگیرانه جذب پناهجویان افزایش یافته است. در چند روز گذشته […]

تصویر خانواده غرق شده سردشتی در کانال مانش فرانسه بر روی جلد روزنامه خارجی

مهاباد/بالویز/پس از غرق شدن قایق پناهجویان در مسیر انگلیس،تصویر خانواده غرق شده سردشتی در کانال مانش فرانسه بر روی جلد روزنامه انگلیس چاپ شد.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز،پس از غرق شدن قایق پناهجویان در مسیر انگلیس،انتقادها در این کشور و اروپا برسر سیاست‌های سختگیرانه جذب پناهجویان افزایش یافته است.

در چند روز گذشته خانواده پناهجوی سردشتی،از جمله دو کودک که قصد عبور از کانال مانش فرانسه و رسیدن به بریتانیا را داشتند در کانال مانش و در مسیر انگلستان غرق شدند.

به گزارش مقامات فرانسوی، دو کودک ۶ و ۹ ساله و یک زن و مرد جان باختند و پسر ۱۵ ماهه ناپدیدشده است. ۱۸ نفر دیگر به بیمارستان‌هایی در بندر کاله و شهر دانکرک فرانسه منتقل شدند.گفتنی است که ظرفیت این قایق ۱۷ نفر بوده که قاچاقچیان ۲۷ نفر را در این قایق گنجانده بودند.

کانال مانش، بین فرانسه و بریتانیا یکی از پر رفت و آمدترین آبراه‌های جهان است و عبور از آن با شناورهای کوچک به خصوص در فصل زمستان و روزهایی که دریا توفانی است، بسیار خطرناک است.

این حادثه در حالی روی داده است که اداره هواشناسی بریتانیا درباره وضعیت بد هوا و بادها شدید در منطقه کانال مانش هشدار داده بود.

ناتالی الپیک، نماینده منطقه دوور در پارلمان بریتانیا می‌گوید: “وحشتناک است که بار دیگر فاجعه ای در کانال اتفاق افتاده است. قاچاقچیان انسان هیچ ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیستد”

یک کشتی بادبانی به طور اتفاقی با کشتی حادثه دیده رو به رو شد و مقامات فرانسوی را از وقوع این حادثه مطلع کرده است.

چهار کشتی فرانسوی، یک هلیکوپتر از بلژیک و یک کشتی ماهیگیری فرانسوی در عملیات نجات شرکت داشتند.

تصاویر خانواده پناهجوی کرد ایرانی که در روز سه شنبه در مسیر سفر با قایق به بریتانیا در آبهای فرانسه جان باختند در صفحه اول اغلب روزنامه های معتبر بریتانیا منتشر شد.

رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله، همسرش، شیوا محمدپناهی ۳۵ ساله، آنیتا ایران‌نژاد ۹ ساله و آرمین ایران‌نژاد ۶ ساله در این حادثه جان باخته‌ و اجسادشان کشف و شناسایی شده و فرزند ۱۵ ماهه آنها همچنان مفقود است.

گاردین تیتر زده است: خانواده ای که در جستجوی زندگی بهتر جان باختند.

روزنامه پرتیراژ مترو هم تصاویر این خانواده را در زمینه سیاه منتشر کرده است و با اشاره به پولی که این خانواده برای انتقال به بریتانیا به قاچاقچیان انسان دادند، تیتر زده است: ‘پول خون.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۰/ ۱۴:۱۰/ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)