بیش از ۱۰ هزار متر مربع ار اراضی ملی در دو روستای مهاباد خلع ید شد

مهاباد/بالویز/رئیس منابع طبیعی مهابادگفت:توسط ماموران یگان حفاظت ۱۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در دو روستای مهاباد خلع رفع تصرف شد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“مجید پاتو” اظهار داشت: ۱۴ هکتار از اراضی ملی در دو روستای حاجی علی کند و کانی کوتر این شهرستان که توسط سودجویان تخریب و تصرف شده بود، […]

بیش از 10 هزار متر مربع ار اراضی ملی در دو روستای مهاباد خلع ید شد

مهاباد/بالویز/رئیس منابع طبیعی مهابادگفت:توسط ماموران یگان حفاظت ۱۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در دو روستای مهاباد خلع رفع تصرف شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“مجید پاتو” اظهار داشت: ۱۴ هکتار از اراضی ملی در دو روستای حاجی علی کند و کانی کوتر این شهرستان که توسط سودجویان تخریب و تصرف شده بود، با حضور عوامل پاسگاه انتظامی برهان توسط مامورین یگان حفاظت خلع ید و به منظور بازگشت به حالت اولیه بذر پاشی شد.

“پاتو” با اشاره به اینکه اراضی ملی یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی به شمار می‌رود، افزود: به همین منظور برخی افراد سودجو با توجه به ارزش افزوده اراضی در این شهرستان اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی می‌کنند که با این افراد با قاطعیت در چارچوب قانون برخورد شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی مراتب را به سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و یا شماره تماس ۴_۴۲۲۲۹۹۲۳ یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان اطلاع دهند.

به گزارش سایت خبری بالویز،در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۰-۸:۲۵/ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)